maandag, november 16, 2009

eerste klusdag

Vandaag de eerste klus dag. Op alle fronten zijn we aan het werk geweest.
Onze 'externe' hulpen hebben super geholpen. De klusjesman heeft in de badkamer en in het toilet beneden de hangende toiletten geplaats en afgetimmerd. Morgen worden de tegels gebracht en kan Lolke gaan beginnen met het uitmeten daarvan.

Beppe heeft geholpen met behangen. Lolke en ik zijn eerst verder gegaan met de plafonds, maar die waren redelijk snel klaar.
Beppe is begonnen met het blauwe behang op de kamer van Jilles. Dit is behang waarbij je de muur moet instijfselen en dan het behang er tegenaan. Dat was even wennen, is toch een andere techniek maar ze heeft er een hele hoek al ingekregen.
Ik ben na het eten vanmiddag begonnen met de kamer van Romy. Het rode behang met patroon, wat een gepruts zeg!! Vooral de eerste hoek waar een koker is getimmerd, daar moest ik twee keer de bocht om en het patroon ook nog sluitend houden! Gelukkig was beppe 'next door' en heeft ze me er even mee geholpen.
Daarna was het een rechte muur, maar even zo goed lastig met het patroon. Morgen gaan de we de (behang)rollen omdraaien en ga ik verder met de kamer van Jilles en beppe met die van Romy.
Lolke heeft de vloer op de beneden verdieping helemaal schoon gemaakt en voorgestreken met een middeltje waardoor de lijm van de tegels beter hecht.
De schilders van VDM komen morgen, ze hadden half werk geleverd bij de oplevering en moeten dat nog even overnieuw doen.
Morgen weer een dag.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: