zondag, november 15, 2009

Aan de klus

Nu het huis is opgeleverd is het gebeurt met het toekijken hoe anderen hard werken en mogen we zelf aan de slag.

Ik ben zaterdagmiddag begonnen met het sausen van de plafonds. Eerst die in de badkamer zodat daar morgen een toilet geplaats kan worden en daarna tegelwerk. En het plafond van de kamer van Jilles (omdat die het grootste is).
Vanmorgen bij het ochtendlicht bleek dat er zeker nog een laag overheen moest! Dus weer de handen uit de mouwen.

Op mijn verzoek heeft Lolke de oude stereo toren van zolder gehaald zodat we er ook wat arbeidsvitaminen bij hebben!.

Vandaag beide plafonds dus voor de tweede keer gedaan en daarna het plafond van de kamer van Romy geschuurd (zie foto's) en ook de eerste laag latex aangebracht.
Om 3 uur verzuchte ik: 'Ik heb er de kracht niet meer voor' en heb de roller gelaten voor wat hij was (nou ja, natuurlijk wel eerst goed uitgespoeld anders kan ik er morgen weer niks mee).
Heb net een lekker relaxing warm bad genomen, nog even een behangtafel opgehaald bij een volleybalkennis en nu klaar voor de dag van morgen.
Ik ben de hele week vrij, morgen komt mijn schoonmoeder, zij gaat beginnen met de slaapkamer van Jilles te behangen, ik ga verder met de andere plafonds. De tegels worden morgen gebracht, de timmerman gaat de toiletten plaatsen, Lolke gaat hem helpen óf met de tegelvloer beneden beginnen en de kinderen gaan gewoon lekker naar school!

Mijn werk telefoon en e-mail staan deze week uit.......... even goed aanpakken!
(maar ooo wat doen mijn nek, schouders en armen al zeer..... tja, kantoorbaan...)
Posted by Picasa

1 opmerking:

Yolanda zei

heel heel heel veel klus*Plezier* de komende tijd !
Een tipje die ons heel veel uitspoelwerk (wat nog eens slecht voor het milieu is ook) heeft bespaard: gooi je kwasten en rollers na gebruik in de vriezer !
Klinkt gek maar het werkt !
Als je ze de volgende dag/keer een uurtje voor gebruik uit de vriezer haalt zijn ze weer klaar voor gebruik. Zonder dat je ze uit hoeft te spoelen.. en daardoor spaar je een hoop werk, het milieu, een hoop verf, en je materiaal.. wat een stuk minder te lijden heeft doordat je het niet steeds uitspoelt.

gr Yolanda