donderdag, januari 11, 2007

Wat ik later worden wil?

Tja, wist jij het vroeger, wat je later wilde worden? Ik wel, ik wilde juf worden of beroemd. Voor het eerste heb ik geleerd, maar ben ik uiteindelijk niet geworden. Het tweede? Tja, wie weet wat de toekomst nog gaat brengen:-)
Als ik het aan ons trio vraag dan willen Anouk en Romy kapper worden (dat is wel handig voor mij:-)) en Jilles wordt boer.
Maar of dat ook echt zo zal gaan?
Gisteravond zijn Anouk en Jilles ineens aan het twijfelen geslagen geloof ik en is de keus nu:
Bobby (dat wordt een emigratie naar Engeland?) en Brandweerman!

Wat wilde jullie vroeger, later worden?

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik wist het met mijn 10e al zeker: MEESTER" dus. Dat ben ik ook geworden. Inmiddels ruim 30 jaar met plezier voor de groep ...

erik

Jolanda zei

Ik wilde, zoals zovelen met mij, kraamverzorgster worden. Omdat er toendertijd een stop was voor de opleiding tot kraamverzorgster ben ik geswitched naar tandartsassistente. Ook dat is het uiteindelijk niet geworden. Ik heb toen mijn secretaressediploma "maar" gehaald.
Trouwens, hier thuis willen ze hotelmanager en profvoetballer (of als dat niet lukt, sportleraar)worden.

Fleur zei

Ik wilde eerst juf worden (en later juist weer helemaaaaal niet, maar heb er uiteindelijk wel voor geleerd) en dierenarts.
Wat ik uiteindelijk geworden ben? Fleur! (of huisvrouw? JAK, thuisblijfmoeder? Of iemand die zorgt dat er twee meisjes met veel zorg en aandacht opgroeien en een man die kan groeien in zijn werk omdat hij zich geen zorgen hoeft te maken over het thuisfront)
En eigenlijk wil ik later als ik echt groot ben toch maar beroemd worden.....

Fiene wil zangeres, danseres en bakker worden. Merel heeft vandaag haar doel al bereikt; zij is vandaag met mama getrouwd.

eliane zei

Ik wilde juf worden en je raad het al , dan ben ik ook geworden en
na ongeveer 14 jaar voor de klas ben ik nu directeur of zo als ze het hier noemen dikke deur van een basisschool en ik vind het nog steeds leuk.
Yasmine en Michiel willen geen juf en meester worden maar als ze echt niks weten later, dn misshien toch weer wel,in ieder geval willen ze groot en sterk worden. Lijkt mij ook wel handig !

Heidi zei

Ik wilde superfotografe worden en boomchirurg!
Werd uiteindelijk met veel plezier orthopedagoge. Ben nu lekker gewoon mama en droom stiekem van een nieuwe opleiding voor juf....wispelturig?????

Soetkin en Johannes weten het al met zekerheid: Prinses en Papa!!!!

Anoniem zei

Ik wilde opde lagere school sportjournalist worden! Ook profvoetballer, maar helaas ben een meisje:)Dus dat ging al helemaal niet. Op de mavo had ik me voorgenomen om naar het cios te gaan. Maar(eigen schuld dikke bult)heb er een puinhoop van gemaakt met leren. Dus na 6 jaar mavo direct aan het werk gegaan. Op een gegeven moment in de horeca terecht gekomen en m`n diploma voor het cafè bedrijf gehaald. Maar niets meegedaan want altijd maar snachts werken was niets voor mij.Nu heb ik dan m`n diploma sportmasseuse gehaald. en wie weet kom ik toch nog ooit bij FC Twente terecht;)

Marjo zei

Ik wilde altijd ASSISTE worden. Wat dat dan is? Werken in de dierenopvang! En nog steeds kriebelt het als we onze katten halen/brengen naar het kattenpension. Als die mensen de boel ooit gaan verkopen.......
Het "in het echt" is iets heeeeeeeel anders geworden (ik wed dat er geen kind op de wereld graag archiefmedewerker wil worden;-). En Nine wil nu ook werken in de dierenopvang. Marleen wil masseur of fysiotherapeut worden, of danseres. Ik hoop vooral dat ze gelukkig worden :-)

Marjo zei

Assiste komt van asiel (even voor de duidelijkheid ;-)

Anoniem zei

Ik, als kind: rockster, schrijfster, filmster, stewardess of verpleegster. Stewardess viel al gauw af vanwege de vliegtuigkapingen in die tijd, verpleegster vanwege de kans op veel bloed.
Filmster, helaas niets geworden... Rockster, idem dito. Alleen het schrijven is enigszins uitgekomen ;)

Jongste bloedje wil vulkanoloog worden. Oudste is er niet helemaal uit... als het maar goed betaalt!

Liefs, Marijke

Anoniem zei

Als heel klein meisje wilde ik net als veel meisjes juf worden.
Later wist ik het niet ;)..
Daarna kwam een periode dat het nogal wisselde.. de ene dag wilde ik datatypiste worden ? Althans zo noemde ik het.. wist ik veel dat dat het saaiste beroep van de wereld zou zijn ;). Maar goed.. iets met computers dus.. lekker rammen ;)).
Daarna wilde ik naar de fotovakschool, afgewisseld met de kokschool.
Het laatste was de grafische school, waar ik uiteindelijk wel bij aangenomen, maar wegens (lang verhaal) omstandigheden nooit ben begonnen.

Nu.. ben ik: moeder.. ;) en probeer dagelijks mijn dochter dingen bij te brengen (juf?), dat er elke dag gekookt moet worden zorgt er voor dat ik ook mijn KOKS-beroep min of meer kan uitoefenen !

Twee dagen per week werk ik op een alarmcentrale, reken maar dat ik daar wat weg ram op mijn toetsenbord !

Een van mijn grootste hobby;s is fotografie. En in het scrappen herken ik die grafische school toch ook weer.. en ja.. min of meer is ook dat mijn beroep omdat ik zoals je weet mee mag werken aan een scrap-tijdschrift !

Al met al.. als je het zo bekijkt.. ben ik HELEMAAL geworden zoals ik.. later als ik groot ben.. wilde zijn !

En dat.. besef ik nu pas.. nu ik je blog lees. En het zo opschrijf ;).

Typisch.

Liefs Yo

jojoco zei

Leuk zeg, dit!

Ik wilde later boerin op rolschaatsen worden. Of juf. Omdat je dan altijd alle tractaties krijgt van de klassenrond.

Na 1 jaar pabo heb ik het jufidee uit het raam gegooid, ik hield helemaal niet genoeg van kinderen, zo ontdekte ik, wat vond ik het vaak een herrie in die school. (zelfs als ze rustig aan het werken waren). En ook die tractaties vielen een beetje tegen: vaak klef en van die handversierde cakejes met veelteveel zoetigheid!

Ik zit nog wel steeds in het 'onderwijs' met mijn eigen opleidingsbedrijf. Voor het bedrijfsleven, dus geen last van kinderen. Die later trouwens ook minder erg bleken dan ik altijd dacht ;) (alhoewel ze best herrie kunnen maken).
Een echte boerderij heb ik niet, net zo min als dat ik rolschaatsen heb, maar ik ben wel vrij gaan wonen en ben dol op de schaapjes voor de deur!

Isa wil trapezemeisjes worden, en moeder of kapper. Van Lotte weet ik het nog niet.

Anoniem zei

Eigenlijk weet ik het nog steeds niet, wat ik later wil worden. Niet dit in ieder geval! Ik wilde iets met geschiedenis doen, en later gym-juf. Nou ja, ik doe dus iets heel anders waar ik bij toeval inrolde, en maar niet kan uitrollen. Slechts 1 aspect dat bij mijn huidige werkgever niet wordt uitgelicht, licht me: organiseren. Dat deed ik destijds wel, bij het gco en ik mís het ongelooflijk!