zaterdag, januari 13, 2007

Korfbal

Toen we aan Anouk vroegen, na het halen van haar zwemdiploma's, welke sport ze wou gaan beoefenen wou ze van alles maar geen korfbal. "Ik ga niet een bal door zo'n stomme korf gooien", zei ze letterlijk.

Bij Romy was dat echter geheel anders!
Die was meteen enthousiast en elke maandag gaat ze uit school met veel plezier naar korfbal training. Ze gaat samen met een vriendinnetje, en na afloop van de training mag ze daar altijd nog een uurtje spelen tot ik haar op kom halen, vanuit mijn werk.

Vandaag was er een 'Welpen evenement' in de sporhal in Grou. Ik geloof dat er 120 welpjes waren die allemaal spelletjes deden die gebasseerd waren op de uitgangspunten van Korfballen.
Ze vond het harstikke spannend, maar ook hartstikke leuk.
Romy is een meisje die altijd even moet wennen aan een nieuwe situatie en als het heel overweldigend is, dan kan ze daar aardig van ondersteboven raken. Vanmorgen was het ook zeer indrukwekkend, maar wat heeft ze genoten!

En ik ook, ik was reuze trots op haar! Mijn kleine meisje, daar in die grote zaal, sporten met andere kinderen, goed luisteren en plezier hebben! Helemaal super!

En ze kreeg ook nog aardig een bal door de korf!



6 opmerkingen:

Anoniem zei

Korfbal, een leuke, onderschatte sport. Ik heb het een ruime 25 jaar gespeeld. Leuke tijd.

erik

Anoniem zei

Leuke foto's:-)

Kim vond op den duur de Welpenevenementen niks meer aan, er zat geen competitie in;-))

Je moet van korfbal houden (ik vond er zelf vroegâh niks aan, maar sinds mijn eigen kinderen op korfbal zitten vind ik het leuk worden. En ach, het is bijna hetzelfde als voetbal, maar dán moet je met je handen zien te scoren;-))))

Marjolein zei

Wat heerlijk he, zoals ze kunnen genieten van de sport! Mijn meiden zaten op handbal in Ned. vonden ze machtig, dat competitie gevoel en dan winnen..... Scoren was nog beter natuurlijk!! Fijn dat ze het leuk vindt, ze komt er wel in!

Anoniem zei

Wat een herkenbaar tenue!!
Vroeger huppelde ik daar met graagte in rond, hihi.
Leuk dat Romy het daar zo naar de zin heeft, toppie!

Mijn Wilkootje is niet zo'n sporter, des te trotser zijn we dat hij nu volleybalt...

eliane zei

leuk, dat Romy dat doet ! Yasmine heeft ook een paar jaar gekorfbald maar individuele sport is meer iets voor haar.

Marjo zei

Wat heerlijk dat Romy iets gevonden heeft waar ze zich lekker bij voelt. Ik geniet met je mee!