donderdag, oktober 19, 2006

Morgen...


Morgen is een hele belangrijke dag....
want weet je, als je jarig bent in de herfstvakantie, dan ben je eigenlijk heel lang jarig.
En dat begint morgen al:-)
Tracteren op school.
Elk jaar proberen we weer iets origineels te bedenken en we vinden allebei dat het wel weer aardig gelukt is.
Ik heb er moeite mee dat tractaties op school tegenwoordig complete kadoos bevatten. De een wil niet onder doen voor de ander, en wij komen om in fluitjes, potloden, stiften, stickers en noem maar op.
Daarom tracteren wij vanaf dit schooljaar alleen maar op iets lekkers.
Eigenlijk moet het ook nog iets gezonds zijn, maar ja, dat is toch best wel lastig tegenwoordig.
Ik vind deze tractatie toch aardig verantwoord.
Het is een cake, geglazuurd met poedersuiker opgelost in water met gele kleurstof. Het moet een kaas voor stellen waar allemaal muisjes van zitten te snoepen.

Romy heeft vanmiddag zelf meegeholpen met maken. Nou ja, geholpen? Het ging haar voor 90% om het aflikken van de mixers en het schoonmaken van de beslagkom, maar ze was geconcentreerd!
Jilles kwam uiteraard ook even meekijken en snoepen. Maar volgens mij hoeft hij niet op veel te rekenen, gezien de blik die Romy hem toewerpt!

Nu maar hopen dat het morgen in de smaak valt op school.
O ja, en waarom jarig zijn in de herfstvakantie zo leuk is?
Woensdag is echt iedereen vrij en kan op bezoek komen:-) zaterdag een kinderfeestje en dan natuurlijk maandag weer met alle nieuwe aanwinsten naar school om nog even lekker na te genieten met de anderen:-)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ach ik zit er niet zo mee dat het persé gezond en verantwoord moet zijn. Zolang de juffen/meesters zelf óók trakteren op chips e.d. neem ik het niet zo nauw met die regel;-D

Mooie traktatie hoor.........!

Ik zie jullie woensdag wel:-)

Anoniem zei

Nog 1 poging.......maar die traktatie ziet er super uit!!!!!!

Anoniem zei

Nou, dat was dus een kort commentaar, moet eerst inloggen met m'n google account dus, voordat ik kan posten, wat een gedoe!

Maar...... ik vind em echt enig, leuk die muisjes, en die blik van Romy....arme Jilles!

Anoniem zei

Geweldige taart! Supermooi gedaan!

hier op school wordt zo langzamerhand alle zoetigheid verbannen en delen ze steeds vaker kleine kadootjes uit... gumetjes, pennen,etc. Zo zonde...

Anoniem zei

Wat een gaaf idee om te trakteren. Ik ben ook meer vor dit soort traktaties dan al die "tuttemerul"hoor!

Bij C op school trakteren ze vanaf groep 3 vanuit de droppot, scheelt een hoop qua strijd om de duurste trakatie-kado's!