zondag, september 03, 2006

Hoera, Merke!

Het is dorpsfeest in Reduzum, het dorp waar onze kinderen naar school gaan.
En dat heet in het Fries: Merke!
Feesten in de kroeg (ik ben er nog niet geweest, heb er niet echt veel zin in dit jaar).
Spelletjes voor de kinderen op het sportveld. Gisteren heb ik geholpen en was ik de begeleider van het groepje van Romy. Het thema dit jaar is 'Reclame' en de meeste straten zijn in dat thema versierd.
En natuurlijk de kermis! Op zaterdag- en zondagochtend draait de draaimolen gratis voor de kinderen van de basisschool. Maar hij heeft grote concurentie van de vliegtuigjes! Zelfs Jilles zei gisteren na 1 rondje draaimolen dat hij liever in de vliegtuigjes wilde.
Dus daar hebben ze met elkaar en met hun vriendjes en vriendinnetjes zééééér veel rondjes in gevlogen!
Anouk was gisteren met haar vriendin en ze hadden bij die grijpmachines gestaan. Haar vriendin had er een hondje uit gekregen (met hulp van grotere nichtjes) maar voor Anouk lukte dat helaas niet. En op een gegeven moment was het geld op.
Dus gisteravond moest ik het voor haar proberen. Ik heb een gloeiende hekel aan zulke dingen, het kost klauwen vol geld en dan heb je nog niks. Maar goed, ik wou Anouk een kans geven. Voor 2 euro mag je 5 keer grijpen. En geloof me of niet, bij de derde keer had ik hem te pakken! Anouk dolgelukkig en ik natuurlijk ook! Het engeltje dat eerder bij Marjo op de schouder zat, toen zij de held van de dag was, zat nu waarschijnlijk bij mij!

Vanmiddag was er een goochelshow voor de kinderen in de gymnastiekzaal en ben ik even op het kaatsveld geweest. Er stond een behoorlijke wind, dus het was best nog wel lastig voor de kaatsers!
Om vier uur waren Lolke en Jilles er ook en zijn we weer naar de Merke geweest om te vliegen:-) En natuurlijk touwtje trekken en daar krijg je altijd van die heerlijke 'Merketroep'. Spulletjes die na 1 keer gebruik alweer kapot zijn en ik heb de kinderen daar dan ook goed voor gewaarschuwd. Dus als er hier nu iets kapot gaat dan roepen ze: "Merketroep, Mem".
En soms kiezen ze ook dingen waarvan je denkt: Hoe komen ze er bij! Zo ook Romy vanmiddag.
Zeg nou zelf, dit is toch geen gezicht, dit past toch helemaal niet bij ons engeltje, prinsessengekke en met barbiespelende meiske?
Maar ja, ze vindt hem mooi!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh Paule ,ik moest zo lachen toen ik de foto zag! Wat een schatje. Maar gelukkig is het maar van korte duur, merketroep toch?

Anoniem zei

*hahaha* en al die merketroep verdwijnt dan weer richting prullebak.

*oefff* dat past inderdaad niet bij haar, maar ach, 1x in het jaar mag je 'gek' doen op de merke;-)

Kim heeft van Marc al een paar knuffels gekregen (het lukt mij bijna nooit iets te grijpen) en vandaag alweer raak door Marc:-)

Marjo zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Marjo zei

Handig he, die engeltjes!
En die ketting bij Romy... dit is natuurlijk nog nix... voor je het weet komen ze met een piercing thuis ;-)))

Anoniem zei

Haha..see your future Paule!
Stille wateren...
:)

Anoniem zei

heerlijk zo'n meid met een eigen willetje en zeg nou zelf...soms is het toch even geen engeltje ??

heerlijke merke troep ! Wij storten ons deze week in de merke !!

groetjes eliane

Anoniem zei

Paule, volgens mij is het momenteel in elk dorp: dorpsfeest of merke, in elk geval feest! Ook wij hebben weer ons tweejaarlijks doarpsfeest. Eerlijk gezegd hoeft het voor mij ook niet zo, dit jaar. In elk geval, we zijn weer druk met de buurtversiering bezig!

groet, Nanne

Marjolein zei

Dat mis ik wel, van die feesten, hier is het veel festivals, maar dat zijn meer braderien... Ach nou ja, ook gezellig!! Straks in Okt. is er ergens een Pumpkin Festival....... 3x raden wat ik daar wil doen:-)

Anoniem zei

Vet hoor Romy :)
had je dit vandaag ook om naar school?
Hoera, wij waren weg met de merke! Het zegt mij niks, zeker de zuipfeesten zijn aan mij niet besteed, maar ja... Wij kunnen nog onderduiken in Frankrijk, dat lukt je begin september niet meer hè ...

Francine zei

Geweldig, dat ding om haar nek, wat een superfoto!

Anoniem zei

Hahaha die Romy :-)))) Vét man ! Echt stoer ;-)

Ik geniet altijd wel van de merke, het is gezellig, je leert je dorpsgenoten eens op een andere manier kennen en de kinderen vinden het prachtig. Moet ook wel want mem zit in de merkecommissie :-))