woensdag, september 06, 2006

Groot


Maandag is Anouk begonnen in groep 4. Op onze school hoor je dan bij de middenbouw. Vanaf groep 4 zit je ook in een ander gedeelte van de school, heb je een andere ingang en is alles anders.
Dat vindt Anouk nog een beetje moeilijk. Zo vergeet ze steeds het nummertje van haar kapstok. In de onderbouw heb je een plaatje maar in de middenbouw heb je een nummertje bij je kapstok. Het is overigens nummer 37. Zo dan weten jullie het ook, mochten wij het hier thuis vergeten.....
Ook heeft ze een potlood, gum, pen, vulpen, schriften, rekenschriften, stilleesboek, stilleeskaart en ga zo maar door gekregen van Juf Minke. En..... in de middenbouw ben je niet meer vrij op woensdagochtend!!
Dus ook al is het allemaal heel spannend, je bent toch wel ineens groot.
Zo vindt Anouk dat ze nu niet meer in bad hoeft maar wel onder de douche kan. Ook kan ze wel alleen naar het dorp fietsen om te spelen, kan ze haar eigen brood smeren en hoef ik haar 's ochtends alleen maar te roepen en verder niet te helpen (oei, die tijdsdruk altijd!!!).

Dus ja, als je dat allemaal zelf kan en wil, dan vindt Mem ook dat je groot bent.
Waar is mijn kleine meisje gebleven? Loslaten is wel moeilijk hoor!!!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Yep.........herkenbaar Yasmine zit in groep 8, wil geen kus meer, zeker niet als anderen haar kunnen zien, kan alles zelf, zelfs regels bedenken en aapassen in haar voordeel...............:(((

help waar is mijn gezag .......maar als er nood aan de man is, hoop ik dat ze nog weet dat ik haar moeder ben en haar altijd zal beschermen.

Marjolein zei

Goh meid, ik weet er alles van. Zelfs nu, met 11 en 15 vind ik het nog moeilijk, maar goed, ik zit nu ook in verweggistan natuurlijk (waar het ontiegelijk begint te donderen trouwens.....brrrrrr) Maar ja, ze worden groot, en laat haar eens gaan, kijken of ze het redt in de ochtend...... Kan je altijd nog veranderen!

liefs Marjolein

Anoniem zei

Oh meid dat loslaten is zoooooo moeilijk!!! Ik heb staan brullen toen ik een keer weer thuis was nadat ik de jongens op het schoolplein had gebracht.....groep drié ....het gaat zo snel !!

Fleur zei

En ook hier herkenbaarheid! Een prachtige blog.

Anoniem zei

Paule, alsof je mijn stukkie gedachten had gelezen... Wilko gaat óók naar 4. Is zo trots dat hij bij een meester komt, en wil zó graag goed zijn best doen (en is zo teleurgesteld als hij terechtgewezen wordt omdat-ie kwebbelt en anderen afleidt...).
Douchen: zéker niet met kleine broer in bad, kom nou! Hij doet alles ook zelf, alleen en is groot. Of eigenlijk: wil groot zijn. Maar ik mag nog steeds knuffelen. Gelukkig!

Francine zei

Ook ik hbe er een in groep 4, sinds maandag. Herkenbaar...