woensdag, augustus 02, 2006

Zware teleurstelling;-)

Nou, ik ging zo lekker dat ik dacht: laat ik het allemaal maar wat beter monitoren. Er zijn meer percetages die gemeten kunnen worden, en dat allemaal met 1 druk op de knop.
Dus gisteren met mijn cadeaubonnen naar de winkel getogen om te investeren in een nieuwe weegschaal.
De Blokker had een aanbieding en voor 19,99 heb ik er eentje gekocht die ook lichaamsvet% en lichaamsvocht% meet. Vraag me niet hoe, maar hij kan het op basis van leeftijd en lichaamslengte.
Vanmorgen eerst naar het toilet, pj's uit en er op. En ik schrok me een hoedje: 75,9!
Snel mijn oude er naast gezet en daar was ik 74. Huh??!! Bijna 2 kilo verschil? Nou weegt mijn oude wel in halve kilo's, dus zit er altijd een afrondingsverschil in, maar zo'n groot verschil?
Ik ben natuurlijk op een ander startgewicht begonnen, als ik op de nieuwe weegschaal had gestaan, dus de resultaten blijven er wel, maar de doelen moeten wel drastisch bijgesteld worden.
Even op een rijtje: start oud: 76, eind oud 68. Start nieuw 78 vermoed ik, eind nieuw 68. Volgens de tickerfactory ziet dat er dan als volgt uit:

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit is balen meid. Ga stug door dan kom je er echt wel.
Groetjes uit Eelde

Anoniem zei

Hai Paule, helaas zit er altijd een verschil in weegschalen en zeker in oude en nieuwe :-(
Heb ik ook meegemaakt inderdaad. Het resultaat is natuurlijk nog steeds -2 en dat is goed, alleen je moet er nu iets meer af hebben :-)

Leuk hè die TickerFactory!

Anoniem zei

Hoi paule,
Ik herken dat gevoel van verschil in weegschalen. Had voor dat ik zwanger werd van danique een gloed nieuwe weegschaal gekregen.
Toen ik zwanger werd heb ik dat ding uit de kast gehaald, omdat ik zo'n zwangerschaps dagboek had waar je ook cm's en kg's in bij kon houden.
Toen het moment daar was dat ik naar de huisarts kon voor mijn eerste controle werd ik lichtelijk onwel. Niet van de zwangerschap misselijkheid maar van het verschil. Bij de huisarts woog ik "dik" 8 kg zwaarder. Ik heb toen gelijk het digitale vernuftige gloed nieuw ding uit huis gekieperd! Ik vind het trouwens geweldig dat je al 2 kg kwijt bent. SUPER, ga zo door!

Anoniem zei

Hoi Paule,
Dat is zwaar balen ja! Maar het kan altijd nog erger...
Mijn STREEFGEWICHT is 73.... ;-) Dus als ik jouw was, dan was ik er al bijna! Ik ben misschien ietsje langer, maar volgens mij scheelt dat niet eens zoveel, toch? 173cm?

Groetjes,
Marjo

Anoniem zei

zucht, jou gewicht is mijn streefgewicht, alleen streef ik niet zo op dit moment.
Morgen begin ik...
heus...
toch?