dinsdag, augustus 01, 2006

Streng?

Vandaag was ik een strenge moeder, maar de kinderen waren ook zo vervelend!
Elke keer weer corrigeren, en dan nog niet luisteren:-(
Vanavond na het eten had ik het helemaal gehad. Anouk en Romy waren eerst heel leuk aan het spelen (kantoortje) en toen ging Jilles zich er mee bemoeien en ontaarde het is stevig ravotten en rennen door de kamer.
Ik heb ze gewaarschuwd: "als er eentje begint te huilen of er wordt geslagen (Jilles) dan gaan jullie alle drie direct naar bed, zonder verhaaltje"
En 10 minuten later was het zo ver. Dus zonder pardon heb ik het trio naar boven gebonjourd, tanden poetsen en naar bed.
Anouk huilen, ik heb zo'n hoofdpijn, niks mee te maken, 5 minuten geleden had je nog het hoogste woord.
Jilles wou nog Molke Bambix drinken, jammer dan, je hebt net een beker roosvice op.
Romy was zeer gedwee, helemaal verbaasd dat mem zo streng was en ze piepte niet eens om een verhaaltje, terwijl ze eigenlijk niet zonder kan voor het slapen, al is het maar 3 zinnen.
Ze hebben nog 5 minuten door gemokt en daarna was het helemaal stil boven.

Hoe zo, streng?

5 opmerkingen:

Francine zei

Oh, dat GEKLIER - ik word daar echt helemaal GEK van. Bij mij zijn het de twee jongens, maar nu begint M ook al. Ik hbe ze vanavond ook boos in bed gekieper, en dan voel ik me alweer half schuldig, want het is helemaal niet leuk thuiskomen zo, zucht...

(zeg alsjeblieft dat het een fase is?)

Paule zei

@ Francine: ik weet het niet hoor, het is dan wel een heeeelllleeeee laannnnggggeee fase vrees ik:-(
Hier is het vaak A en J tegen r. Zo zielig, ik kan dan helemaal kwaad worden:-(
Ik baalde ook wel vanavond maar heb me sterk gehouden en ben niet meer naar ze toe gegaan. Geef ze 1 vinger........

Marjolein zei

Tja Paule, het is lastig maar soms, dan moet je gewoon even streng zijn. Dan maar naar bed zonder de gebruikelijke dingen, dan weten ze ook dat je het meent. Leuk is het niet, voor jezelf vaak erger dan voor de kids, maar wie weet, heeft et effect voor de volgende keer. Hier ook hoor, Marloes is toch wel ouder dan Anouk en die delft vaak het onderspit......kan ik niet tegen, maar ik heb ook wel eens de verkeerde schuldige bij de haren!!! Die kleine van mij, (nou ja, 11......) moet je niet onderschatten, kan ook errug goed uitdagen!

liefs Marjolein

Anoniem zei

Ik als niet moeder zijnde kan je wel vertellen dat het erbij hoort. Was gister bij mn zus. Die heeft 3 heerlijke blagen. Maar het is altijd de 2 jongens tegen het meisje. En altijd donderjagen. Kijk eens hoe het vroeger bij jullie thuis ging Paule? Jullie hadden toch ook wel eens ruzie dan werd je ook naar bed gestuurd. Dus je bent echt geen strenge moeder hoor.

Anoniem zei

Bij ons is het precies hetzelfde, eerst vervelen ze zich en proberen om samen bovenop me te zitten als ik ook net even zit. En bij ons is het Tanja die de leuke plannen heeft en gewoon nooit nadenkt. Vanmiddag tilde ze Ciska op, ze stond achter haar en tilde haar op aan de enkels. Ciska had niets door en stond haar limonade op te drinken. Die viel dus plat op haar buik en knieen neer...
We zijn al aan het kijken of Tanja niet op judo kan, ze is zo sterk...
Anita