dinsdag, augustus 29, 2006

Kriebels

Ik kan nooit wachten tot de zomervakantie begint. De laatste twee weken werken vallen me altijd zwaar. Dit jaar zelfs zwaarder door het grote verlies van Marije, vriendinnetje van Anouk.
Ik heb op 21 juli dan ook de boel de boel gelaten en ben naar huis vertrokken.
Wel met een tas vol werk en een mailbox die niet leeg was.
Tot vandaag heb ik ook nergens naar om gekeken. Een paar keer telefonisch contact gehad met een collega (Hoi Willem!!) om urgente zaken kort te sluiten, maar verder niks.
Tot vanmiddag. En hoe kwam dat? Dat kwam door de Lidl.
Ja, je wilt het geloven of niet, maar de Lidl is de oorzaak van mijn kriebels. Ze hadden deze week namelijk erg handige, grote en toch mooie canvastassen te koop.
En vanmorgen heb ik er eentje aangeschaft. Hij belande eerst nog in de bijkeuken bij alle andere boodschappen, maar zo rond een uurtje of 3 'riep' hij mij. Ik heb mijn oude tas uit het stof gehaald en helemaal leeg gehaald en ik ben begonnen met opruimen.
Alle overbodige ballast, papierwerk en niet schrijvende pennen zijn weggegooid. En er is weer systeem gekomen in de chaos die ik op 21 juli had meegenomen.
Na mijn tas was mijn mailbox van het werk aan de beurt en ook daar is een stevige bezem doorheen gehaald.
Mijn gescrapte 'to do boek' is al weer aardig gevuld met zaken die ik niet mag vergeten. En er ligt een hele stapel stukken van de Ondernemings Raad, waar ik voorzitter van ben, die doorgenomen moet worden.
Maar de kriebels zijn nu een klein beetje op. Het is dan ook al weer half 10. Maar ik ga even doorzetten en me vastbijten in een plan waar we als OR over moeten adviseren.
Dus ik duik even onder:-) en heb besloten donderdag naar kantoor te gaan!!
(Tjonge, Eliane dit blogje kan zo gescrapt en al in jouw CJ;-))

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja... ik had die kriebels écht niet. Dat komt waarschijnlijk omdat mijn mannen nog vakantie hebben, en ik wel 'moest'...
Nu ik eenmaal ben begonnen gaat het wel weer hoor, maar ik ben nog nooit warmgelopen bij deze baan. Zonde, ja, maar dat was dan mijn eigen stomme beslissing destijds...

Ik vind het ook nog steeds heftig hoor, het overlijden van Lotte, en van Johan, dat hakt er bij de school toch in en bij Wilko zeker. Bij ons roept het het nodige op. En om onze oppas, en lieve buuf, te steunen, wil je ook bewust en goed doen.

Een nieuwe tas, dát moet het dus worden :) Ik ga gelijk kijken.

Enne, hoi, Willem!

Marjolein zei

Ach ja....... wat een tas al niet kan doen!! Lekker toch?
Dat je zo op vakantie ging is heel goed voor te stellen, dat hakt er nogal niet in zeg!

Anoniem zei

Enne, hoi Paule, hoi Richtsje, zo kom je nog weer eens collega's en ex-collega's tegen...

Fleur zei

Paule wat super dat je zomaar ineens (nou ja door de tas....) de kriebels weer kreeg. Veeeeel beter dan op een gegeven moment wel weer moeten. Heel fijn!
En heel veel succes morgen.

Anoniem zei

En nou hoor ik net dat jullie zonder koos verder gaan?! Tsssttt... wat een veranderingen zeg op managementniveau. Een uitdaging, zullen we maar zeggen.
Enne, laat je scholen hè, komende week :)

Anoniem zei

leuke tas Paule !! Mar dan wil ik ook de oude tas erbij ....hahahaha

Maak er wat moois van in mijn CJ !!

groetjes eliane

Anoniem zei

Gave tas Paule ! Enne een opgeruimde tas is een opgeruimd hoofd, daarom kon jij natuurlijk even flink aan het werk :-))