donderdag, augustus 10, 2006

Jongensdroom

Ik ben Jilles, 3 jaar en ik word boer (of brandweerman).
En ik heb een jongensdroom.
Mijn moeder heeft er voor gezorgd dat deze droom uit is gekomen. Niet via een of andere stichting of goede doelenactie, nee gewoon via haar eigen netwerk.

Vorige week vrijdag, tijdens de Merke, kwam er een man op haar af en die schreef een datum en een tijd op haar arm: 10-08 13.00 uur.
Ze begreep meteen wat de bedoeling was, mijn vader gelukkig ook, anders zou hij nog wel eens jaloers kunnen worden ook:-)
Thuis schreef ze deze afspraak op de kalender voordat ze onder de douche haar arm schoon maakte.
Gistermiddag werd ze gebeld dat de afspraak verzet werd naar die avond, half 7.

Samen met haar en mijn zusjes reden we naar Pieter. Pieter is ook boer, woont een paar dorpjes verderop en is een goede bekende van mijn ouders.
En toen we daar aan kwamen gereden en de auto hadden geparkeerd zag ik dit:

Pieter was aan het inkuilen en hij hakselt zijn gras altijd voordat het in de bult komt. Dat doet mijn vader nooit en juist die Hakselaar vind ik zo mooi!
Toen ik geopereerd was aan mijn amandelen kreeg ik een hakselaar toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis.
En nu gingen we kijken bij een échte hakselaar.
Maar het werd nog veel mooier!!
Mijn zusjes moesten zich even vermaken op de trampoline met de kinderen van Pieter en wij gingen het land in. We stonden heel dichtbij de hakselaar.
Zo dicht bij dat hij stopte. Pieter klom het trapje op en mijn moeder tilde mij naar boven. Zij kwam er zelf ook bij en toen:
Mocht ik mee op de hakselaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
We hebben wel een half uur meegereden, prachtig mooi zoals de messen het gras hakselen en het via de slurf in de laadwagen blaast!
We moesten 's avonds nog bij mijn pake op verjaardagsvisite en toen heb ik natuurlijk mijn eigen hakselaar mee genomen en iedereen die kwam verteld dat IK op de hakselaar heb gezeten!
Mijn jongensdroom is uitgekomen!!!!

6 opmerkingen:

Fleur zei

Oh Paule, wat geweldig! Wat is het leuk om zulke dromen uit te kunnen laten komen! Goed gedaan!

(en jij ook goed gedaan met je 3 kg eraf!!!)

Jolanda zei

Wat geweldig. Zo zie je maar: een kinderhand is gauw gevuld.
ZO'n kind kan dagen (wat zeg ik, misschien wel weken) teren op een half uur op een Hakselaar.

Susan zei

Deze dag vergeet hij z'n hele leven lang niet!

Super dat je zoiets geregeld hebt. En wat lief dat hij z'n hakselaar meenam naar het feestje.

Marjolein zei

Oh wat super, wat zal hij genoten hebben!!! Vergeet ie nooit meer!

Anoniem zei

Gaaf man! En een mooi scrapmoment (gelukkig heb je foto's gemaakt!).
kus
Tanja

Anoniem zei

Zulke momenten moet je koesteren. Wij hebben ze ook al veel meegemaakt en hoop ze nog meer te beleven.
Groetjes uit Eelde.
Jolanda