vrijdag, augustus 11, 2006

Spider Buster

Who You Goona Call? ....... SPIDER Buster:-)
Ik ben hier in huis de spinnenvanger!
Onze drie helden zijn BANG brrrrrr voor spinnen. Met name de dikke zwarte zijn ENG en die hooiwagens, "Langpootspinnen" in thuistaal zijn erg vervelend....


(weet nu via internet dat het geen hooiwagens zijn maar trilspinnen)
Ze durven dan niet in een straal van ongeveer 10 meter van een spin te komen.

Maar dan roepen ze mij, de SPIDER BUSTER en gewapend met mijn blauwe vliegermepper of blauwe stofzuiger ga ik ze allemaal te lijf en ben ik weer de held voor een poosje!!!

Zijn jullie kinderen ook zo bang voor spinnen?

7 opmerkingen:

Marjo zei

Ik ben hier ook de spinnen (en andere kriebelbeestjes)buster. Alleen pak ik de meeste beestjes (inclusief van die langpootspinnen) met de hand... (stoer he ;-)). Die dikke of snelle zwarte jongens doe ik niet met de hand hoor, dan pak ik een glas en laat ze daar in lopen. Wat betreft beestjes ben ik tamelijk boedistisch. De enige uitzondering is eigenlijk muggen... (en alles wat onze elektrische vliegenvanger van dichtbij komt bekijken....)

Anoniem zei

Wij zijn er allebei niet dol op. Maar ....ik geloof dat ik toch de spider buster ben (over muizen zullen we het helemaal maar niet hebben!).

Anoniem zei

Kim is als de dóód voor spinnen. Marc en René niet zo........

Ikzelf heb deze week een enórme donkerbruine spin (de gewone huisspin ofwel de trechterspin) opgezogen. Zélfs Marc riep: "WOW".......

*Blègh*!!!!!!

Andrea zei

Nou het gekke is C was er nooit bang voor,maar de laatste tijd gilt ze moord en brand. En Tja R die volgt natuurlijk haar voorbeeld..:-(
En hubby??/ haha die gilt mee..
dus een keer raden wie er hier de spider/frog/enge beessies- buster is hier, ja juist ikke ;-)

Marjolein zei

Eeeeeeh ja!! En niet alleen de kinderen maar ik ook:-) H. is hier de Spider Buster hoor,......gelukkig is ie nog thuis!! En ook voor heel andere beesten....hornets, black flies.......rot beesten zijn dat,die prikken je lek en doen ontiegelijk zeer!!!!

Petra zei

zoals je gezien hebt op mijn blog, ben ik geen spinnenfan. Heb ooit in het verleden zelfs meegewerkt aan een spinnenfobietraining van Universiteit Maastricht (via een oproep in Margriet). Leek mij wel handig, want ik zou immers een goed half jaar later voor 8 maanden naar Costa Rica gaan. Toen leek het wel aardig te gaan met mijn fobie. Maar nu... mijn haren staan weer recht overeind als ik aan die dikke, zwarte voor Hollandse begrippen reuzenspin op mijn handdoek denk. blech...
Ik pak de kleintjes met glas en papier en zet ze buiten. Grote gaan dood. Langpoten pak ik bij de poten en zwiep ik weg naar buiten.

Anoniem zei

Hier valt het wel mee. Ciska wil zelfs graag een spin als huisdier op haar kamer...we hebben haar een keer verteld dat spinnen muggen eten en sindsdien kunnen spinnen geen kwaad meer doen en kijkt ze er vertederend naar, en Tanja volgt nog haar voorbeeld..
Even later laat ik de spin verdwijnen en als ze dan gaan zoeken vertel ik dat ie zich vast heeft verstopt...