dinsdag, juli 18, 2006

Gluren bij de buren

Gisteravond was het wel erg heet, zweet in onze keet!
Ik moest poetsen op de peuterspeelzaal en manlief redde zich met de kinderen.
Om enige frisse lucht op de bovenverdieping te krijgen, had hij alle ramen open gelaten en de slaapkamerdeuren ook.
En dat had het trio al snel in de gaten.
Naar verluidt werd er veel geroepen en gelachen. Met name Jilles was helemaal 'los' zoals wij dat noemen. Onze spuit elf deed niet anders dan roepen: "Gluren bij de Buren".
Dit is thuistaal die een aantal jaren terug is ontstaan toen we op vakantie waren in een bungalowpark. Jullie moeten weten dat onze buren op respectievelijk 500 m en 1,5 kilometer van ons wonen, dus 'Gluren bij de Buren" is voor ons niet gewoon.
Nu op de bovenverdieping alles open stond bedacht Jilles ineens dat hij buren had (zijn zussen) en daar dus wel even kon gaan gluren.
Hij klom uit bed en kwam bij de dames om de kamerdeur "Gluren bij de Buren".
Ik heb me ziek gelachen toen ik het verhaal gisteravond hoorde en vind het jammer dat ik er niet bij was voor een paar foto's! Ik zie het guitige koppie van meneer zo voor me!
Uiteindelijk is het rustig geworden en vertrokken ze alle drie naar dromenland:-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig! De leeftijd van Jilles, en ook die van Auke (dus) is toch al zo lollig: veel ontdekkingen die voor ons al zo gewoon zijn. Auke heeft alleen een broodnuchtere grote broer die veel van de spontaniteit de grond in wil boren...
Hoe vonden de dames de gluurder??!

Anoniem zei

Ohhhhhhh daar komt het van!
Steinar en Siebe riepen steeds..GLUREN BIJ DE BUREN op de camping..haha..dus jouw kinderen zijn de aanstichters hiervan! :)