zaterdag, juli 15, 2006

BoBoB Uitje

Ik ben bestuurslid van het Bestuur Openbaar BasisOnderwijs Boarnsterhim, en we hebben aan het eind van het schooljaar altijd een uitje. Dan gaan de bestuursleden, de bovenschools directeur en het personeel van het onderwijsbureau met elkaar een dagje weg.
Gisteren moesten we ons om half 10 melden in Oranjewoud (nabij Heerenveen).
Eerst uitgebreid koffie met appelgebak en toen:
Wandelen met stokken! En ik heb altijd beweerd dat ik ze niet nodig heb omdat ik niet omval bij het lopen (zie mijn allereerste blog). Maar gisteren moest ik er dus aan geloven: Nordic Walking.
En ik moet heel eerlijk toegeven: het is leuk als je weet hoe het moet!
We hebben eerst een warmingup gehad en daarna zijn de basisbeginselen van deze wandeltechniek bij ons aangeleerd.
Het was leuk en intensief, bij de lunch was ik bekaf van twee uur lopen door de bossen van Oranjewoud!

Na de lunch zijn we naar Vledder gereden. Daar is het museum van de valse kunst. Hier hangt allemaal kunst die vals is en door de gids werd uitgelegd wat er anders is dan bij het origineel en hoe ze er aan zijn gekomen. Ik zat nog steeds in een after lunch dip, dus heb hier niet heel veel van opgestoken, heb heerlijk een half uur in een valse Rietveld stoel gezeten:-)
Daarna gingen we naar Moe's tuin, waar we een workshop kunstvervalsen kregen. We hebben allemaal een copie gemaakt van de "turfsteeksters" van van Gogh. Maar wel met onze eigen handtekening er onder, dus echt vals is het ook weer niet:-)
Het was een leuk dagje weg, goed na deze zware emotionele week.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

leuk hè dat nordic walken , ik heb het laatst ook gedaan en ik dacht ook , wat truttig ik ga niet met van die stokken lopen... maar het was wel leuk en het liep ook nog lekker...............
Bij de action hebben ze van die stokken voor nog geen 8 euro !!

groetjes eliane

Anoniem zei

Fijn Paule, dat je zo even je zinnen hebt kunnen verzetten.