zaterdag, juni 17, 2006

Wijsheden

Een paar turbulente dagen heb ik achter de rug....
Met Jilles gaat het de goede kant op. Het slapen gaat ietsje beter, al heeft hij gisternacht de hele nacht tussen ons in gelegen. Niet veel slaap gehad dus!
Het eten komt langzaam op gang, maar hij is wel afgevallen in die paar dagen.
Zijn stemmetje is ook heel anders, veel hoger en meer metalig. Herken ik nog van Romy. Dat gaat wel weer over!

Gisteren kreeg een groep cursisten die ik vier jaar lang heb gecoached en begeleid hun eind certificaat en mogen zich nu gastdocent verkeerseducatie in het VO noemen.
Als bedankje kreeg ik 'een doosje vol wijsheid'. Het is een rond doosje met daarin allemaal rolletjes. Op elk rolletje staat een wijsheid.

De boodschap bij dit doosje is: "De weg naar wijsheid is nooit de makkelijkste weg". Nou, als dat geen wijsheid is?
Ik vond het een erg leuk en origineel kadoo en vanochtend heb ik de eerste wijsheid er uit gehaald. deze luidt: "Wie geen vragen stelt, hoort geen leugens".
Doe er je eigen voordeel mee! Ik zal jullie zo nu en dan verblijden met een wijsheid!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Jeetje wat leuk al die wijsheden.

Ben benieuwd wat volgt.........de eerste wijsheid die je uitpakte vind ik al een goede:-)

Francine zei

Wat een ontzettend leuk idee zeg. Ben benieuwd naar de rest!

Andrea zei

wat een leuk idee!! Laat maar horen!

Anoniem zei

wat een origineel kado ! Zat er een chinees of japanner in de groep, lijkt me typisch iets oosters.
Maar ik ben wel in voor zulke dingen, dus kom maar op...!!

groetjes eliane

Anoniem zei

Wat leuk, zo'n persoonlijk aandenken!! Kom maar op met wijsheden, ben ik altijd wel voor in...
Fijn dat Jilles opknapt. Heeft natuurlijk tijd nodig maar vast dat hij straks niet bij te fietsen is :)

[enne, nee, geen file-last gehad vandaag!]

Anoniem zei

En hoe toepasselijk kunnen uitspraken toch zijn ;-)

Anoniem zei

Wat een leuk kado Paule ! Enne een waarheid als een KOE, die wijsheid ;-))