woensdag, juni 14, 2006

Dag 2



Jilles kreeg gisteren, toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis deze hakselaar.
En ik krijg scherp de indruk dat deze hakselaar hem door de moeilijke dagen heen trekt. Hij speelt er de hele ochtend al mee.

Zoals ik al vertelde is drinken op dit moment het allerbelangrijkste en gisteren was het ook steeds weer: "Toe nou Jilles, noch in slokje".
Hij had het wel moeilijk hoor, want we waren ook in het hooi en hij mocht niet naar buiten.
Toch ben ik eventjes met hem wezen kijken in de schuur naar de wagens vol hooi die werden binnen gereden.
Ik mag mijn vriendin overigens wel bedanken, want zij heeft gistermiddag mijn taak op de trekker en het verzorgen van drinken voor de mannen overgenomen. En toen het etenstijd was had Jilles net een dip en mij heel erg nodig. Dus Grietje: 'Bedankt voor je hulp'!
En, als ik toch aan het bedanken ga, ik was Jilles schoenen vergeten, Alja die het had gelezen op mijn blog belde en bood aan bij het MCL langs te gaan en ze op te halen! Helemaal Super!

Vannacht is het goed gegaan, hij ging tegen half 10 slapen. Hij had gistermiddag ook al 3 uurtjes liggen slapen op de bank. Ik moest hem vannacht eigenlijk twee keer wakker maken om iets te drinken, maar dat heb ik niet gedaan. Hij had 's avonds behoorlijk goed gedronken.
Vanmorgen om 7 uur was hij wakker en tegen half 8 zaten de eerste slokjes er al weer in. Hij durft nu beter te slikken dan gisteren.
Vanmorgen heeft hij ook al ziekenbezoek gehad. Een vriendinnetje dat bij Romy kwam spelen had een kadootje mee genomen en zopas kwam zijn grote vriend uit het dorp, waarmee hij samen naar de peuter gaat, en die bracht een grote doos met ijsjes!
Maar het ijsje eten gaat nog niet zo. Jullie gaven allemaal gisteren wel die tip, maar Jilles heeft er nog niet naar geluisterd:-)
We scharrelen zo vandaag maar wat door.
Morgen moet ik werken en vertrouw ik hem toe aan de zorgen van Beppe, dat komt vast wel goed!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Fijn dat het redelijk gaat... en zo even bij het hooi kijken vond ie vast wel erg leuk! Lekker he, als je wat vriendinnen hebt die wat van je over kunnen nemen?!

Anoniem zei

hij ziet er al weer wat beter uit en die ijsjes dat komt vanzelf wel ... fijn alle hulp. En hoe is het met jou , weer fit genoeg om te gaan werken ???

groetjes eliane

Anoniem zei

Moeilijk hè, zo'n mantsje... Zo moeilijk om iets af te dwingen als simpelweg drinken, want dat slikken doet/deed immers zeer? Wantrouwig zijn ze toch al op die leeftijd. Gelukkig heeft hij veel moois om mee te spelen en bij beppe is wel weer wat andere afleiding waardoor de dag vast omvliegt. Hopelijk kun je je dan wat concentreren.
Vet mooie lader heeft-ie gekregen! Daar wil Auke ook wel mee spelen :)

Anoniem zei

Ach die ijsjes blijven wel goed in de vriezer;-)

Of de sokjes nog gevonden worden dat hoop ik wel (ze zouden ze dan opsturen), maar de schoenen zijn het belangrijkst. Sokjes zijn niet zo duur:-)

Betterskip!

Leafs, Alja

Fleur zei

Paule, fijn om te lezen dat het tot dan toe redelijk goed ging. Hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad en gaat het vandaag weer een stuk beter! Wat super fijn dat je zo veel lieve mensen om je heen hebt.

Anoniem zei

Hoi Paule,

ben blij dat het wat beter met hem gaat.
En graag gedaan hoor daar zijn vriendinnen toch voor?!
Nou dan maar geen ijsjes de chocolade melk gaat er in ieder geval wel in!!

Groeten grietje

Andrea zei

Allereerst moet ik even van mijn zoon vertellen dat ie de "trekketer" heeeeel mooi
vind ;-)
Fijn dat ie in ieder geval goed geslapen heeft!