dinsdag, mei 30, 2006

zo gaat ie goed, zo gaat ie beter, alweer een kilometer...

Ja, vanavond de tweede etappe gelopen! En het ging al een stuk makkelijker dan gisteren! Romy was niet mee, morgenavond gaat ze weer.
We hadden weer een hele grote groep waar we mee liepen, maar die spatte ook wel wat uit elkaar.
We hadden weer een mooie tocht, dwars door de weilanden en over betonpaden:

Deze keer het fototoestel uit de rugzak gehaald:-)

De route van vanavond (voor de omgeving kenners):

Vanuit Reduzum naar Trije Romers, vervolgens bij Posthumus het land in. Uitkomen bij Bokma, via Tsienzerbouren naar het kruispunt (banjonet kruising), tunnel er onder door en langs de blauwe tente en de windmolen over de hoge brug terug naar Trije Romers en Reduzum weer in.

Natuurlijk een snoepje op zijn tijd:-)

Naast al die kinderen liepen er natuurlijk ook moeders mee en we zijn met elkaar de uitdaging aan gegaan in 2008 de Slachtemarathon te gaan lopen. Een tocht van 42 kilometer, een historische tocht die in 2000 voor het eerst is georganiseerd in het kader van 'Simmer 2000' en nu elke 4 jaar weer wordt gelopen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk Paule en wat een mooie foto's! Wij (wandelmaatje en ik) gaan de Slachte ook lopen in 2008. Mooi uitdaging en dan is de route weer 'andersom'he, das ook wel prettig want dan eindigen we wat dichterbij huis.

Anoniem zei

Oefenen voor 2008 moet hier ook wel lukken ;)
Toch heel gezellig zo met z'n allen te wandelen Paule!!
Mooie plaatjes ook.

Anoniem zei

Mooie foto's. Zoals je de route beschrijft kan ik me ongeveer voorstellen waar jullie lopen. Door het vele lopen ken ik de omgeving een beetje. Ik heb de Slachte nu tweemaal gelopen of er nog een derde keer voor mij zal volgen....??!! Het is niet één van de mooiste tochten. Maar misschien is het een leuk idee om met een flink aantal loggers/bloggers te gaan lopen. Ik lees dat Anna ook het plan heeft om de Slachte te lopen. Ook Richtsje heeft plannen in die richting. Het is maar een ideetje!

groet, Nanne

Anoniem zei

Even voor de (B)Loggers: mijn dochter staat links op de laatste foto, met het paarse jasje en paardestaart;-D

De Slachtemarathon: we hebben het er vanavond weer even over gehad, wil die eigenlijk ook wel gaan lopen. Het dichterbij huis eindigen is wel mooier. Collega's van mij hebben de Slachtemarathon in 2004 gelopen en het naar huis willen was een dráma:-/

Anoniem zei

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»