maandag, mei 29, 2006

Avond vierdaagse

Vanavond is dan (eindelijk) de avond vierdaagse begonnen. Anouk heeft er heel lang naar uitgekeken en vanavond hebben we de eerste tocht gelopen. Lekker door de weilanden, tussen gras en sloten:-)
Romy is niet zo'n loper, als we van de auto naar de super lopen moeten we haar al tillen dus ik had niet in gedachten haar mee te nemen. Maar, vanmiddag toen ik uit mijn werk kwam was ze toch best wel verdrietig dat ze niet mee mocht. Na overleg met de buurvrouw die mee zou lopen en ook haar jongste dochter niet mee zou laten lopen, de dames toch mee genomen. Op 1 voorwaarde: niet zeuren of piepen en de medaille die wij krijgen donderdag is voor hen. En ze hebben het allebei uitgelopen! Wel 5 lange kilometers met ook nog een regenbui er tussen door!

Voor de friezen onder ons die bekend zijn in deze buurt was de route als volgt:
Reduzum uit via de Ayttawei, bij van der Werf het land in (langs gemaal). Uitkomend bij de Jongbloeds (Wytgaard), toen langs de Overijsselse straatweg weer richting Reduzum, laatste eindje via het Lege Dykje.

Ik ben apentrots op mijn meissies. En ik? Ik heb de hele 5 kilometer gelopen met een fototoestel IN mijn rugzak...... hopelijk komt hij er morgen uit:-)
Morgen staat er weer een leuke toch op het programma, weer door het land maar dan richting Tsienzerbuorren.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

leuk ! Bij ons is íe al geweest ! Al bijna 2 weken geleden , toen het zulk mooi weer was , ik kon de hele week niet maar anders loop ik altijd de 10 km, met groep 7-8
Succes morgenavond en de andere avonden.

groetjes eliane

Anoniem zei

Wat leuk zeg en ik vind het helemaal leuk dat ik de omgeving een beetje ken en een idee heb van wáár jullie lopen. Knap van de dames hoor !!

Anoniem zei

De route ken ik op mijn duimpje :)
Best leuk als dat zo voor de kinderen ook goed te doen is, lijkt me gezellig. Tenminste, met mooi weer...
Stap-ze!!

Francine zei

Leuk! Ik weet niet eens precies wanneer ie is bij ons, dit jaar!

Anoniem zei

Paule, ik zag dat je op m'n site geweest bent. Helaas heb je geen berichtje achtergelaten, alleen je naam heb je vermeld. Daarom kom ik je hier even bezoeken. Je hebt een leuke site en alweer een Friezin.
Leuk die avondwandelvierdaagse. Misschien de eerste aanzet om in de toekomst ook eens de Elfstedenwandeltocht te lopen. Paule kom nog eens terug en laat dan ook een reactie achter.

groet, Nanne

Anoniem zei

Tot zo.........;-))

Anoniem zei

Paule, ik heb nu je berichtje gelezen en leuk dat je streven is om over twee jaar ook mee te lopen. Komen we elkaar zeker wel eens tegen!

Groet, Nanne