maandag, mei 15, 2006

Ochtendstress

Op maandag- en dinsdagochtend moeten we vroeg uit bed. Ik sta altijd om 6.15 uur op, maar de dames liggen langer.

Omdat wij in een buitengebied wonen gaan onze kindenderen, samen met nog zo'n 20 anderen, met een schoolbus naar school. Om al deze kinderen voor 10 over 8 op school te krijgen, begint de eerste rit van de bus om half 8. En op maandag en dinsdag zitten wij in die eerste rit.
En dat is altijd trekken en sjorren om de meiden in beweging te krijgen. Ik wil ze niet al te vroeg wakker maken, maar een half uur is eigenlijk net te kort. Met name Anouk heeft moeite met wakker worden (en ook met inslapen). Romy is daar wat makkelijker in. Zij laat zich lekker door mij aankleden, het haar doen en een boterham smeren. Maar bij Anouk moet het altijd net allemaal even anders. De kleren van de avond er voor waren toch niet zo leuk als ze gisteren dacht..... zucht..... wil ik 1 of 2 staarten...... of toch liever een vlecht....... zucht......... wat wil ik op mijn boterham....... vlees....... hagelslag...... nee toch liever jam ...... zucht.........:-(
En dat gaat zo een 20 minuten door, totdat ze in de laatste 10 minuten ineens tot de ontdekking komt dat ze nog iets mee wil nemen naar school! O ja, die leuke cd, en dan gaan we dansen met de andere meiden. Maar dan moet ik eigenlijk wel dat roze setje aan ............en die pet op......... O, maar dan kan ik die vlechten niet in mijn haar houden hoor....................ZUCHT!!!

Ik ben altijd blij als het 5 minuten over half 8 is en de bus met de meiden richting school is vertrokken en ik me kan gaan bezig houden met mijn eigen ochtend ritueel:-)

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Och wat een gedoe Paule, ik geloof dat het hier nét zo zou gaan. Alleen hebben wij twee jongens, met tondeuzekoppies, dat scheelt al de helft ;-)

Anoniem zei

dat is ook wel erg vroeg zeg, valt inderdaad niet mee. Gelukkig kun je daarna iets rustiger aan doen....
en dan zelf aan het werk ??

groetjes eliane

Anoniem zei

Jeetje zeg, dat is vroeg, kan me voorstellen dat dat een heel ritueel is 's morgens bij jou... heerlijk dan, van die treuzelende meiden om je heen!!
En nu... rust, of zelf werken?

groetjes Marjolein

Paule zei

Zelf werken uiteraard, om kwart voor 8 vertrek ik zelf met een boterham half in mijn mond, en een slok thee er achteraan. Maar ja, de files bij Leeuwarden zijn anders moeilijk te omzeilen!

Susan zei

Zoooooooooooo herkenbaar :-)

Fleur zei

AAARGH: wat een ellende! Ik ben 's morgens niet echt op mijn best (om het zacht uit te drukken)en ik heb er nog maar één die goed aangekleed, gegeten en gewassen moet zijn. Merel heeft vaker niet dan wel haar boterham nog niet op, maar die kan dat later wel opeten. Maar 2 meiden op weg helpen en dan zelf ook nog...... ! Wel bewondering voor hoor!

(Maareh.... jou jongste, waar gaat hij dan heen? En wat voor werk doe jij eigenlijk? En nog bedankt voor je reactie op mijn blog; is fijn om te lezen.... misschien is dat ook wel alles wat ik echt nodig heb; een beetje (h)erkenning van mijn gevoelens en ideeën.)

Anoniem zei

Tsssttt... Start de school zo vroeg bij jullie? Te bedenken dat ik altijd graag buitenuit wilde wonen! Nu wonen we op hinkelafstand van school, ideaal merk ik wel, met toch het uitzicht over gras&koeien [en boten en camping].
Volgens mij wordt onze Auke een typetje a la Anouk. Wilko is zooo makkelijk, heerlijk. En staartjes, jammergenoeg geen ervaring mee :)

Rydt Sibbele de bus noch? Dochst em de groetnis marris fan my ['t is myn omke!]

Anoniem zei

Hoho, lees ik over files? Daar heb je op de fiets geen last van, toch :))

Paule zei

Reactie op Fleur:
onze jongste blijft meestal lekker doorslapen (hij is 3) en Lolke haalt hem uit bed als hij in huis komt om te ontbijten, meestal rond een uurtje of 8.
Daarna brengt hij hem naar de peuterspeelzaal of naar de oppas.

Reactie op Richtsje:
files vermijden: helaas kan ik niet alle dagen met de fiets omdat ik regelmatig afspraken heb op scholen en heel friesland is helaas niet te befietsen.

Francine zei

Een schoolbus - dat is wel echt HEEL erg vet cool :)


Wij lopen naar school. 5 minuten duurt dat. F wordt altijd eerst wakker. Dan M. R moet met zacht,m vriendelijk, liefdevol geweld :p uit bed worden geweekt om een uur of acht. Dan een half uur ochtendhumeur, en dan kan hij samen met zijn broer en papa om half negen naar school wandelen :-)

Anoniem zei

Kim moet ik meestal van bed halen, die slaapt nog stevig door 's ochtends. Marc is om een uur of 7 er al af (eigen wekker).

Ik moet zeggen dat het beterder gaat, vind het stressen wat minder geworden gelukkig:-)

Anoniem zei

Dit was herkenbaar voor mij toen ik nog in Huizen werkte en om 7 uur in de auto moest zitten. Wel wilde ik de kinderen dan klaar hebben voor papa, want ja die maakt geen staarten en los haar naar school vind ik niet handig.

Maar verder blijft het gedrag van Anouk absoluut herkenbaar hoor, Lianne kan er ook wat van!

Groetjes,
Bianca

Anoniem zei

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»