dinsdag, mei 16, 2006

Zij hieven het glas...

Vandaag heb ik een conferentie dag, de hele dag met elkaar praten over Permanente Verkeers Educatie. De hele dag met elkaar praten over wat we goed doen en wat we verkeerd doen. Aan het eind van de dag concluderen dat er meer moet worden samengewerkt als organisaties en aan het eind van de dag ga ik weer naar huis met het gevoel: "Tot volgend jaar, dan voeren we weer dezelfde discussies".
Dit soort dagen heb ik altijd een dichtregel in mijn hoofd die ik ooit, vroeger, bij mijn ouders op een scheurkalender las:
"Zij hieven het glas, deden een plas en lieten de zaak zoals hij was". Ik weet niet wie de dichter is, maar het geeft perfect mijn gevoel weer!

Nou roept dit wellicht bij de meesten van jullie de vraag op: wat voor een werk doe je dan?
Nou, ik werk als onderwijsadviseur bij Cedin (www.cedin.nl), wij zijn een organisatie voor educatieve dienstverlening. Ook wel bekend als de schoolbegeleidingsdienst. De meeste mensen kennen ons alleen als ze een kind hebben dat getest moet worden omdat het extra zorg nodig heeft in het onderwijs. Maar we doen dus veel meer. En door een veranderde markt komt het steeds meer in het veld van Management en Consultancy. Voor die afdeling neem ik assessments af bij mensen die solliciteren naar een functie als bijvoorbeeld directeur of bovenschools directeur.
Voor de afdeling verkeer ben ik coördinator. Ik onderhoud de contacten met de andere uitvoerende organisaties zoals 3VO, ANWB, beroepschauffeurs, rij-instructeurs en de Provincie, onze grote geldschieter. Ik stuur twee collega's aan die uitvoerend werk doen in het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs.
Nou dat is een kort overzichtje. Vandaag zitten we dus met alle uitvoerende organisaties bij elkaar om te kijken, op basis van een afstudeer onderzoek van een student, wat er allemaal verbeterd kan worden.
We zullen zien......... Proost!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja dat soort dingen heb je vaak in het onderwijs............ik herken het en regelmatig denk ik aan dezelfde dichtregel....,maarre als ik ga solliciteren kan ik jou treffen voor een assesment ???
Lijkt me wel wat ...:))))

groetjes eliane

Anoniem zei

Treurig soms inderdaad...

Anoniem zei

Zo heb ik ook vele bijeenkomsten bijgewoond, waarbij ik dacht: bij de volgende gaat het wéér over hetzelfde........

Die dichtregel......gewéldig, die ga ik onthouden:-)

Anoniem zei

Grappige zin en ook wel herkenbaar!

Ik ben trouwens ook in het onderwijsveld werkzaam. Heb een eigen opleidingsbureau en moet deze periode iedere week een keer naar Leeuwarden voor een klus bij de Postbank. Toen ik daar maandag reed en al het gras zag, moest ik even aan je denken! Daar woon je dus!

Fleur zei

Ja die dichtregel ken ik ook! Nooit zo over nagedacht. Maar sinds ik in een iets frequentere vergadercircuit zit, wordt deze na jouw post wel weer helemaal van toepassing..... (had er gisterenavond nog eentje van een beetje van dat soort! BLLLL)

Anoniem zei

Hmm, leuk baantje, zijn er nog ergens vacatures??

Zo'n studiedag had ik gister, waarbij het beleid tot uit den treure weer wordt doorgenomen en becommentariseerd. Sessies die ik niet direct enthousiast omarm, liever heb ik intervisiebijeenkomsten met vakgenoten of zoiets...

Mooie uitdrukking, ik kende'm niet maar ga proberen de boel te onthouden!!