donderdag, mei 11, 2006

Na het maaien....

komt het proces van schudden!

Ik moet jullie natuurlijk nog wel verder vertellen over het inkuil proces van het gras.
Gisteren heeft Lolke 13 hectare gemaaid. Op de namiddag heeft zijn vader het nog geschud en dan kan het drogen. Met deze harde wind is dat snel voor elkaar.

Vanmiddag kwam onze 'hulp', een jongen uit het dorp die op zaterdag en in drukke tijden meehelpt.

Hij heeft alles opgeharkt, met een 'Swylmasjine". Zo'n eentje die Jilles maandag heeft gekregen:-) En dan ligt het er zo bij:

Klaar om morgenochtend opgehaald te worden met een laadwagen en door een shovel ingereden te worden tot een grote bult. Een 'Kuilbult".

En uiteraard volgt daar morgen weer een foto verslag van!

Tja, mijn blog heeft niet voor niks: 'Tussen gras en koeien'. Ik zal een cursus 'boeren-leven' voor jullie samenstellen:-)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu maar hopen dat de regen nog even uitblijft... Mooie plaatjes hoor!!

Anoniem zei

Ow, kom maar op, ik geloof dat ik alle ins&outs ken :)
Heerlijk zoals het ruikt, ik geniet daar zo van. Gemaaid drogend gras, in combinatie met de geur van fluitekruid...

Als het morgen ook maar nog even droog blijft!

Anoniem zei

heerlijk ! iK RUIK HET GRAS ............ MAAR VERVELEND DAT JE HOOIKOORTS HEBT.........

eliane