woensdag, mei 10, 2006

It Giet oan


Het gaat beginnen.

Ieder jaar is het weer zo'n dag dat je denkt: Ja, nu is het écht zomer! En dat is die dag dat Lolke gaat beginnen met maaien.
Vanmorgen om kwart voor 11 was het zover: de maaimachines zijn aangekoppeld en rijden maar!


Het geluid van de trommels waar de messen stevig in rond draaien galmt over de weilanden hier. Want niet alleen Lolke is begonnen, alle boeren in de buurt hebben de kolder in de kop en zijn druk bezig hun hectares te kortwieken.

Sommigen hebben zelfs het eerste al ingekuild.

Het is zo'n prachtig gezicht, zo'n "swee gers"

En zoals ik al voorspelde is Jilles er ook helemaal klaar voor.

Toen hij vanmorgen wakker werd was het eerste wat hij riep:

"Ik moet met Heitie maaien!" Hij was het ook niet met Lolke eens toen die zei dat hij pas na de koffie aan de slag zou gaan.

Jilles zit nu als een prins bij zijn Heitie op de trekker!

5 opmerkingen:

Andrea zei

Ohhh ik wil wel met Jilles ruilen!!
Heerlijk die geur van het gras, het gedreun van de trekker, man krijg er heimwee van!

Anoniem zei

Hey Family,

Wat leuk om zo mee te kunnen krijgen wat jullie zoal doen! Ik zal jullie blog zeker bijhouden.

Veel liefs vanuit Groningen!

Kus Bibiche

Anoniem zei

Lekker!!!!!!!! Vind het ook zo heerlijk ruiken, dat pas gemaaide gras!!! Super dat enthousiasme van Jilles!!

Francine zei

Man, geweldig.

Je moet ophouden met zo schrijven hoor, anders trek ik bij je in ;)

Anoniem zei

Hmmm... ik hou ook van de geur van gras.... alleen de niet uit te blijven hooikoorts-reactie... die is wat minder... Gave foto van Lolke zo en profile!