vrijdag, mei 26, 2006

Geraakt

Jesses, ik dacht dat ik er tegenwoordig beter tegen kon, tegen kritiek. Maar een simpele opmerking heeft me heel diep geraakt. Ik was er van overtuigd dat ik een goede prestatie had geleverd voor iets wat ik voor het eerst moest doen. Maar nee, in een hele simpele korte zin is mijn 'werk' aardig naar beneden gehaald. En dat doet zeer, auw!
Ik had zo gehoopt dat ik meer in mijn kracht kon staan, maar nee. Ik kijk nogal op tegen degene die de opmerking maakte, misschien dat dat dubbel mee speelt?
Zucht...........................................

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Heeee lieverd! Erg he, heel herkenbaar.
Probeer het even rustig te laten bezinken en dan even heel objectief te bekijken wat je met de kritiek kunt doen. En vraag anders aan die persoon hulp, vraag precies wat hij/zij bedoeld, en probeeer er je voordeel mee te doen. Proberen niet persoonlijk op te vatten (moeilijk moeilijk)!!
Liefs en dikke knuf
Tanja

Francine zei

Huh? Wie? Wie? WIE? Zal ik hem/haar voor je knijpen? In zijn/haar bovenarm, en dat er dan een hele gemene blauwe plek komt?


Wat het ook is, trek het je niet aan meis. Als het constructieve kritiek is, denk erover na en doe er wat mee. Als het niet constructief is, lekker naast je neerleggen.

Anoniem zei

ja data is even slikken , maar trek het je niet aan..........misschien had deze persoon zijn dag niet en anders vraag naar wat er mee bedoeld werd , misschien heb jij het anders opgevat dan bedoeld en dat is zonde ! Verspilde energie...en kun je er niks mee..gewoon naast je neer leggen...

liefs eliane

Anoniem zei

Och ja jammer dat zulke dingen je zo kunnen raken meis. Ik kan me er helaas wel alles bij voorstellen. Zou net als wat Eliane al heel verstandig zegt, even vragen hoe het precies bedoeld is. Misschien valt het hartstikke mee joh. En anders kom ik samen met Francine wel even knijpen hoor Paule!!!

Anoniem zei

Yek! Zulke momenten doen inderdaad zeerder dan je zou willen... Zeker als je overvallen wordt door kritiek die je niet verwachtte, en geen tijd krijgt om tegenwoord te geven of gewoonweg zonder woorden staat, neem je dat wél mee. Zonde, maar waar.
Dikke tút!

Anoniem zei

Hmmmm altijd moeilijk kritiek te krijgen op iets waar je trots op bent. Het is niét persoonlijk bedoelt, maar zo voélt het wel. Het scheelt natuurlijk niet in je gevoel dat je tegen diegene opziet (al vind ik dat altijd onnodig dat mensen tegen anderen opkijken, ieder mens is uniek in z'n eigen kunnen:-))

Liefs, Alja