zaterdag, mei 27, 2006

Ooo zo'n reisje met de trein trein trein

Anouk is vanaf woensdag wezen logeren bij mijn nichtje (bijna 18) in Deventer.
We hebben haar op de terugreis uit Nijmegen daar afgeleverd.
Ze heeft donderdag allemaal leuke dingen gedaan, zoals naar de film (Ice Age 2) en bowlen.
Vrijdagochtend ging mijn nichtje met haar vriend een dagje 'Lentetoeren' en we hadden afgesproken in Zwolle voor de 'overdracht' van Anouk.

Dus Romy en ik vertrokken vrijdagochtend vroeg met de TREIN naar Zwolle.
Onze meiden hadden nog nooit in de trein gezeten, terwijl er hier elk uur wel 8 treinen langskomen!
Vrijdag dus de primeur!

En ze vonden het erg leuk! Al was Anouk wel wat verdrietig dat ze afscheid moest nemen van Tooske.
Dit was weer zo'n ervaring die je als kind mee moet maken en die je vaak niet vergeet.
Wie weet nog wanneer haar eerste treinreis was?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Geen idee wanneer het was, wel waar de reis heen ging: naar Wolvega, naar mijn pake&beppe. En mijn moeder ging mee, hoewel ze een enorme hekel aan treinen heeft/had. Tegenwoordig trein ik regelmatig, ook voor mijn werk.
Wat je zegt, heel raar, naast het spoor wonen (wij woonden immers aan de overkant van waar jullie nu wonen) en nooit in een trein zijn!

Andrea zei

Ik weet het ook nog! Ik was 8 en ging van Arnhem naar Assen, alleen...
Moest overstappen in Zwolle...

Ik kan me nog goed herinneren hoe spannend ik het vond, maar vooral ook hoe stoer! Wilde het iedereen wel vertellen dat ik helemaal alleen naar Assen ging!
Kan me niet voorstellen dat ik dat nu met C goed zou vinden!!;-)