zondag, september 30, 2007

Kinderen voor kinderen

Ik kan ze wel dromen!! De liedjes van Kinderen voor Kinderen. De eerste 7 albums waren in mijn bezit, dan valt er eventjes een gat maar de cd's vanaf 2004 staan naast die anderen in de kast.
Op internet is er gelukkig veel te vinden en kan je meezingen met de liedjes op de KvK site.

Vandaag ben ik met de meiden en een vriendinnetje (ja Ylse was gezellig weer mee:-)) naar de Harmonie in Leeuwarden geweest. Op het podium van deze schouwburg was de provinciale finale van het kinderen voor kinderen songfestival.
Een schoolgenootje deed mee aan deze finale, Silva.


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Er waren 12 finalisten. Voor de pauze zongen er zes, daarna volgde er een meezingshow met Babette Labeij (jury lid van onder andere So You wannabee maar ook zangcoach en repetitor van het KvK koor.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Na de pauze waren de andere 6 finalisten aan de beurt. En terwijl wij afsloten met de overbekende gouwe ouwe liedjes als 'Onbewooneiland' en 'Waanzinnig gedroomd' boog de jury zich over de uitslag.

Helaas, Silva had niet gewonnen, nee, de enige jongen die mee deed won! Ik vond hem persoonlijk niet de beste, maar goed, in het kader van de emancipathie is het wel aardig!!
Hij zong wel een mooi liedje: 'als een meeuw boven zee'.

Ik heb in elk geval genoten van een middagje nostalgie:-)
(en de zon schijnt weer!!!)

3 opmerkingen:

Marjolein zei

Klinkt gezellig joh!! Jammer dat Silva niet won.... Was voor de kinderen wel leuk geweest natuurlijk!

Je@net zei

Ziet eruit als een super leuke dag!!
En ja, wie kent de liedjes niet van Kinderen voor Kinderen!! Super!!

Petra zei

Kinderen voor kinderen.... das een tijdje geleden zeg. Leuk man. Leuke tijd was/is dit.

P.s. Paule ik heb nivekpicture verhuisd naar:
http://www.petrafotografie.blogspot.com/
En heb het gelijk maar ff een andere naam gegeven.

Groetjes,
Petra