woensdag, oktober 04, 2006

Je hebt van die dagen....

..... dat het gewoon helemaal goed voelt.
Vandaag is zo'n dag. Alles loopt gewoon zoals het moet, ik voel me lekker ontspannen, de kinderen zijn lief, de tijd gaat lang niet zo hard als anders....
En dan ga je denken wanneer dat eigenlijk begon.
Vanmorgen? Toen ik op de weegschaal stond en ónder de 72 was? 71,7 om precies te zijn?

Of gisteravond eigenlijk al, toen we als Ondernemingsraad een achterban bijeenkomst hadden die zeer positief verliep, zeer helder en informatief? Althans, dat is de feedback die ik net aan de telefoon van een collega kreeg. Tjonge, ik ben voorzitter en heb gisteravond die bijeenkomst geleid en de informatie gegeven, gesouffleerd door mijn mede OR-leden, dus dat complimentje heb ik weer te pakken en ik heb het ontvangen.... iets wat ik erg heb moeten leren. Misschien maakte het ontvangen van dit bericht wel dat het goed voelt.

Of is dat lekkere gevoel gisteren overdag al begonnen? Het was een zeer productieve dag op mijn werk. Veel dingen gedaan, nieuwe processen in gang gezet, veel dingen van mijn to do list afgewerkt.

Of begon het gisterochtend al, toen ik na het douchen mijn haar zomaar in model had, snel een kleding keus kon maken en de blik in de spiegel me wel beviel.

Tja, soms weet je niet wanneer het eigenlijk begonnen is, maar het lekkere gevoel is er nu en het is me opgevallen en ik geniet er van.
Misschien is dat wel het aller belangrijkste, de fijne dingen benadrukken en niet altijd de minder leuke dingen uitvergroten.
Zo zal ik nooit meer zeggen als iemand me vraagt hoe het gaat: DRUK! Dat vind ik zo'n dooddoener.
We hebben het allemaal druk, maar zolang we van de kleine dingen kunnen genieten, dan is het toch niet zo erg om het druk te hebben?
Als je thuis komt en je hoort dat zoonlief de hele dag droog is gebleven, goed op het potje heeft geplast en hij verteld je ook nog een keer "Memmie is leaf". Dan geeft het toch helemaal niet dat het op je werk een gekkenhuis was?
Of dochterlief vertelt dat ze voor het eerst de telefoon durfde op te nemen zonder dat wij in de buurt waren en het was ook nog voor háár, de trots die van zo'n snoetje straalt, dan geeft het toch niet dat de rij bij de kassa lang was?

Dus als voortaan iemand vraagt hoe het gaat: dan zeg ik: LEKKER, gisteren zo genoten van de zon die scheen op de ramen.....
Dat is toch heerlijk!!!

10 opmerkingen:

Marjo zei

Hoi Paule,
Hihi, ik heb net een blog gepost die precies het tegenovergestelde is..... Yingyang. Gelukkig houden we elkaar mooi in evenwicht :-))
Liefs
Marjo

Anoniem zei

heerlijk zoals je het beschrijft en zo is het maar net want als je van een dag alle leuke lieve kleine dingen optelt is dat een heleboel leuk en mooi bijelkaar !!

dit is puur genieten ....

liefs eliane

Marjolein zei

Zo, jij zit goed in je vel! Heerlijk.... mooi verteld ook zie het helemaal voor me. Maar je hebt wel gelijk.... al die kleine dingetjes, maken vaak je dag goed! (zoals even een telefoontje naar m'n moeder om te bedanken voor de Honig mixen! En dan een uur kletsen.....zalig! ben helemaal happy!)

Anoniem zei

Je hebt gelijk, genieten van de kleine dingen en druk hebben we het allemaal.......:-)

Anoniem zei

heerlijk, wat een positief berichtje ! Je hebt gelijk, 'druk' is zo snel gezegd, er is veel meer dan dat!

Anoniem zei

Always look at the bright side.... helemaal lekker Paule!!

Anoniem zei

wat een ontzettend leuke en positieve post, Paule!

Anoniem zei

wijze, ware woorden :)

Anoniem zei

Wauw, je lekkere gevoel straalt gewoon dóór het computerscherm heen Paule! Heerlijk zijn zulke dagen inderdaad, blijf nagenieten joh!
Enne, de appeltaart stiet hjirre sneintemiddei klear, ast wolst, bist wolkom!

Anoniem zei

Paule, ik ben heel benieuwd naar wat zo'n achterbanbijeenkomst inhoud. Ben zelf secretaris van onze OR, en het lukt ons niet om de 140 man achterban betrokken te krijgen, wat we ook doen...