zaterdag, februari 09, 2008

prachtig weer

Vanmiddag zijn Anouk en ik wezen wandelen / skeeleren langs de Zwette.

Dat is een riviertje van Leeuwarden (die twee hoge torens is de stad) naar Sneek.
Voor echte schaatsliefhebbers is het bekend als het eerste stuk van de elfstedentocht.


Ik liep en Anouk was aan het skeeleren



En natuurlijk had ik mijn camera meegenomen om mooie plaatjes te schieten.

Jammer dat de echte voorjaarskleuren er nog niet zijn in de natuur en dat alles nog dor en bruin is.
Maar deze meerkoeten waren toch al aardig luidruchtig en deden een spel dat leek op mannetjes vangen:-)
Tussen het riet verscholen hier, zit een hele mooie kuifeend, helaas dook hij of zij net onder toen ik een tweede foto wilde maken.
Langs het Zwette pad worden ook altijd veel honden uitgelaten.
Zo kwamen we dorpsgenoten uit Reduzum tegen met hun honden.

Aangenaam, dit is Hessel
En dit is......... (de hond van Roel:-)))


Anouk en ik hebben Sjef ook uitgelaten, Sjef is de hond van Jilles en terwijl Jilles lekker aan het spelen was bij Melle hadden wij Sjef meegenomen:

Zeg nou zelf: is het geen prachtige, brave hond??

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een gehoorzame hond;-)

Het was vandaag inderdaad prachtig weer. Helaas is Kim ziek, anders was ook ik met haar op pad gegaan (we hebben het er deze week nét over gehad, dat ik ga wandelen op de Swette en dat zij dan wil gaan skeeleren).

Anoniem zei

wat een geweldig beesie zeg die sjef: mocht hij ooit gaan jongen met een vrouwtje precies als hij, dan wil ik heel graag een pup overnemen!

mooie foto's!

Anoniem zei

Fijn dat Sjef zo braaf is, dat scheelt toch wel. Hoeft-ie misschien ook niet altijd aangelijnd?
Heerlijk zeg, zeker met dit weer, om er zo saampies op uit te trekken!

Buiten was zo lekker, maar toch zijn we ook veel binnen bij ons 'kacheltje': die is ziek..

Marjolein zei

He, dat ziet er heerlijk uit zeg, vooral die torens van L'den! Dat mis ik toch eigenlijk best wel.......

Anoniem zei

Hahaha, wat een heerlijk stukje! Pracht foto's en een heerlijk braaf hondje aan de lijn.
Wij hadden voor een dagje een hondje van vrienden gisteren en het mooie weer kwam natuurlijk heel goed uit! ;)

Liefs,

Nicolette

Anoniem zei

Hoi, het was inderdaad prachtig weer! Was weer met het voetbalteam op pad, heerlijk om langs het veld te zitten. Poeh!Was onze hond ook maar zo braaf;)

Je@net zei

Was echt genieten de afgelopen dagen!! Jammer dat het inmiddels weer een stuk frisser is! Scheelt een jas ;-)

eliane zei

Prachtige foto's , heerlijk weer.
Enne als sjef even uit logeren moet dan mag 'ie wel bij ons ..:))

Anoniem zei

Echt hele mooie foto's...ik word er wel een beetje weemoedig van. Als kind schaatsten we altijd als het even kon op de Zwette. De laatste elfstedentocht was in 1995 (toch?)...en of het terugkomt? Ik weet het niet. Wel waren we dan natuurlijk zo gek als een deur: we stonden om half zes 's ochtends al te verkleumen op de brug in Scharnegoutum om de wedstrijdrijders aan te moedigen...