zaterdag, oktober 06, 2007

Nog 8 nachtjes slapen...

maar voordat we vertrekken moet het meest belangrijke nog wel geregeld worden: paspoorten of ID-kaarten!!
Gistermiddag kwamen we er achter dat alleen Romy een geldig paspoort heeft. Bellen met de gemeente leerde ons dat het een week duurt en dat ze op vrijdagmiddag gesloten zijn.
HELP!!! We kunnen uiterlijk volgende week vrijdag de documenten ophalen want we vertrekken op zondag.
Maar.... er is een spoedprocedure mogelijk, betaal je wel voor, maar dan is het met uiterlijk 2 werkdagen klaar.
Dus van alles regelen met werk en school en maandag om half 12 (want ze gaan om half 1 dicht) meteen de kinderen uit school halen en naar het gemeente huis. Mijn cursisten die ik maandag de hele dag heb, moeten maar even een blok zelfstandig werken zodat ik weg kan.

Ik baalde zo enorm gisteren, kon mezelf wel wat doen! Gelukkig bij een goede vriend even mijn hart kunnen luchten en hij wist weer een glimlach op mijn sombere gezicht te toveren:-)
Die glimlach mocht echter niet te zien zijn op de pasfoto's die we vanmorgen hebben gemaakt, daar moet je neutraal op kijken:

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Zeg nou zelf: we zijn net een stelletje criminelen, met name ikzelf sta er wel erg beroerd op!
Het zwarte balkje door mijn ogen en het nummer in mijn handen ontbreken nog, anders had ik zo in de leader van Law & Order kunnen meedraaien!!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Maandag dus naar het gemeentehuis, nu maar hopen dat ze ons vertrouwen:-)
Een rekensommetje leerde me dat we het beste allebei een paspoort kunnen aanvragen en Anouk en Jilles bij mij er in laten zetten, dan hoeven we maar 2 keer te betalen voor een spoedprocedure.

(ik baal nog steeds een beetje hoor)

7 opmerkingen:

eliane zei

Ja in het echt ben je een stuk knapper !Maar ja ......zo'n foto is maar en momentopname en gelukkig kijk je niet elke dag in je paspoort..:)))

Francine zei

Ooooooh bah, dat is zo balen dat soort dingen.

En paspoortfoto's? Joh, volgens mij worden die mensen getraind om foto's te maken die zo lelijk mogelijk zijn. het is een kuntsvorm, werkelijk. Met die van mij kun je kleine kinderen laten huilen, echt waar.

Je@net zei

Jeetje wat een gedoe zeg! Kan me voorstellen dat je baalt!
Enne...jouw foto is nog leuk vergeleken bij de foto op mijn paspoort ;-)

Marjo zei

Balen dat het normaal allemaal zo lang moet duren met die stomme paspoorten. Die foto's tja, die nodigen niet echt uit om te scrappen. Al vind ik je criminele versie wel erg grappig hoor! Gelukkig kan je de humor er ook nog wel van inzien. Ach straks heb je je kleine nichtje in je armen en dan valt de rest compleet in het niet!

Marjolein zei

Oh meid, wat een ellende zeg, kan me voorstellen dat je stevig baalt!

En die foto's........men, is dat nou in Ned. ook al zo? Wij moesten voor hier al zo op de foto, ik vind et een verschrikking, je ziet er beroerd uit op zo'n foto en voor je et weet heb je et idee dat je bij de douane eruit gepikt wordt:-) Vind trouwens wel dat je er een humor post van gemaakt hebt, die balk en nr. maken et wel af hoor LOL

Maar ga maar lekker genieten van je nw. nichtje, dan ben je al die ellende weer vergeten!

Andrea zei

En, is het allemaal gelukt, mochten jullie door ??

Die foto´s echt, dat is de reden dat ik het aanvragen van een nieuw rijbewijs elke keer weer uitstel....

Anoniem zei

Jakkes, zoiets is inderdaad balen zeg!
Enne, de nieuwe fotoprocedure is inderdaad flut. Niet voor nix dat ik de mijne niet heb durven tonen!!