vrijdag, september 28, 2007

blokfluit

De vrienden die mij van vroeger kenden, misschien oud klasgenootjes van de lagere school die hier wel eens langskomen, die weten het misschien nog wel: ik speelde blokfluit.

We hadden geen muziekles via school maar zaten op AMV (algemene muzikale Vorming). Dit werd gegeven op kleuterschool: 'Bruintje Beer", die stond tegenover de '1e school met de bijbel' in Enschede (zou die er nog staan? Mischien moet ik er maar eens naar toe gaan, met oude vrienden herinneringen ophalen? W?).

Maar goed, ik dwaal af.....

Na de AMV volgde blokfluitles en dat heb ik zo'n 15 jaar gehad denk ik. Eerst via de muziekschool en later bij mevrouw Holtrop, in Delden.

Maar toen ik ging studeren verhuisde mijn blokfluit mee op kamers, maar werd nog maar zelden bespeeld.

Toen ik in Friesland kwam wonen, verdween de doos met de fluit en alle bladmuziek naar zolder.

Tot een paar weken geleden: Anouk zit in groep 5 en dan krijgen ze:
Blokfluitles!!!

Elke dag vijf minuten oefenen.
Eerst alleen met de noten g,a en b en met korte en lange tonen
Maar het is toch echt blokfluit les!
En ik mag mezelf tot de experts rekenen en vind dus dat ze er best wel aanleg voor heeft. Ze blaast een mooie toon, spuugt niet in de fluit en krijg haar vingers al aardig goed op de gaatjes!!

Beoordeel het zelf maar:




Nou ? Wat voor een cijfer zou jij haar geven?

5 opmerkingen:

Marjolein zei

Oh geweldig joh, nu kan je muziek weer uit de kast!! Wat leuk eigenlijk, dat je dat zolang hebt gevolgd, die blokfluitles! Herinner me ook nog vaag iets.... maar niet veel, dus vast niet lang gedaan:-)
Cijfer.......nou..... een 8 kan er wel af hoor LOL

Anoniem zei

"Wat is dat mem', nu ik het filmpje afspeel. Tja, ik weet alleen dat ze het beter doet dan ik ooit zal kunnen :-)
Destijds konden wij (zelfde school als Anouk nu) ook op blokfluitles, maar dat was niet verplicht, en ik weet nog heel goed dat ik het briefje heb weggemoffeld voor mijn ouders. Het leek me NIKS! Ik vind muziek wel leuk om te horen, maar zelf, nêh...
Hoewel... ik kom net thuis, heb wél gefloten maar dan op strenge toon: scheidsrechteren bij volleybaltoernooi van Wilko.

eliane zei

Nou een dikke 8 meid !! Flink door oefenen en het gaat helemaal goedkomen.
Ik heb er altijd een hekel aan gehad omdat ik vroeger geen tijd er voor had ik sportte op een redelijk hoog niveau. Op de PABO moest ik wel blokfluiten maar ik vond het niet leuk, mijn fluit ligt ook ergens op zolder stoffig te zijn. Yasmine heeft wel AMV gedaan en speelt alweer 3 jaar keyboard, dat mocht pas na AMV examen.

Anoniem zei

Hey Paule! Je hebt mij nog les gegeven: mieke hou je vast aan de takken van de bomen....En de school staat er nog maar wordt volgens mij gebruikt door een scoutinggroep...Groetjes Sas

Anoniem zei

hallo mensen,
ik speel zelf ook blokfluit sinds een half jaar en bij mij was dat ook zo in het begin! Nu ik moet toegeven het was ietjes slechter ik vond mezelf waardeloos en begon toen met mijn blokfluit te gooien!
Toen kreeg ik spijt en ben heel goed biginnen oefenen op mijn nieuwe blokfluit want die was mooier! ;) Nu speel ik hele mooie muziekstukken. zelf zit ik ook op AMV , dat doe ik al vanaf september 2007. ... ik vind op dit moment een 7/10 maar als ze het talent van haar moeder in haar heeft word dat zeker een 10/10