zondag, april 01, 2007

Palm zondag

Al jaren (30 volgens de dominee) is er op Palmzondag een optocht door het dorp, georganiseerd door de zondagschool en de Levo-werkgroep van school.
Vrijdag hebben ze op school stokken versierd, waar we vanmorgen nog de laatste hand aan hebben gelegd.
Toen we weg gingen kwamen we langs de nieuw geboren lammetjes en we mochten er wel eentje mee nemen van Pake. Maar dat leek ons toch geen goed plan
(het gaat overigens goed met ze, al moet eentje wel bijgevoed worden met de fles om de 2 uur. Maar dat vind ik geen straf hoor:-))))
In het dorp aangekomen stond het muziek korps al opgesteld en sloten wij aan om een rond(je) door het dorp te lopen. Allemaal vrolijke kinderen met mooi versierde stokken.

Jilles had minder zin in het dragen van zijn stok, dus mocht ik er mee lopen:-)

Na de optocht gaan we allemaal naar de kerk (de drukste zondag van het jaar) voor een voorjaarsverhaal en de prijs uitreiking voor de mooist versierde stokken.
(En ja, er woont een BN-er bij ons in het dorp, bij ons, de insiders, beter bekend als greppel indiaan, maar dat moeten jullie maar niet verder vertellen)
Helaas was er geen prijs, maar we hebben genoten van dit voorjaarsgebeuren. Een heerlijk zonnetje en vrolijke kinderen, als dat geen lente is!

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Zolang ik me kan herinneren is er nooit met een palmpasenstok gelopen, maar goed...
Wij hadden het hier ook, maar niet met een lange optocht maar met een viering in de kerk. Ook heel indrukwekkend overigens!

BTW: ik wist niet dat-ie er weer woonde?! Van zijn collega wel... Tja, wij doen het met Atsje en Lutz ;-)

Marjolein zei

Wat een vrolijk gezicht zeg! Enne, die bekende ken ik nog wel ja!!! Veel met z'n muziek meegezongen!!

Jolanda zei

Jammer, dat hier ook niet zo'n traditie is. Het hoort wel echt bij Pasen vind ik.
het ziet er in ieder geval feestelijk en kleurrijk uit.

Marjo zei

Heerlijke zonnige foto's. En die BN-er... had die niet een keer meegedaan aan Lingo? ;-)))

Samira zei

Ziet er leuk uit zeg, met al die kleurtjes! Morgen ga ik samen met Sara voor het eerst een palmpasenstok maken (op de peuterspeelzaal). Leuk!

Sorry dat ik zo lang niet gereageerd heb, maar ik ben eindelijk ontwaakt uit m'n winterslaap (zie m'n weblog die ik eindelijk weer ge-update heb).

Gonzo zei

Hey, die vip komt me bekend voor...!

Wat leuk, palmpasen! De jongens doen het ook, maar dan op school. Per klas worden enkele mooie stokken gemaakt en die worden dan gegeven aan iemand die wel een steuntje kan gebruiken. Mooi gebaar!

eliane zei

palmpasen is lang niet overal een traditie , ik ken het van vroeger van uit Zwitserland, bij mijn grootouders.
en die BNN-er een greppel indiaan ?? Volgens mij woonde hij eerst dichtbij ons in de buurt..:)))

Anoniem zei

Wij deden dit vroeger ook, volgemns mij bij de scouting. En de stokken brachten we dan bij oude / zieke mensen...deden jullie dat ook paule of gingen ze weer mee naar huis?

Je@net zei

O ja, palmpasen...bij ons ook een traditie!
Prachtige foto's Paule!

Paule zei

@ Tanja
Ook hier werden er stokken weggegeven. De kinderen die de moosite stok hadden kregen een extra stok en die mochten ze weggeven.