woensdag, april 04, 2007

Opnieuw moeder?

Er wordt een sterk beroep gedaan op mijn moeder gevoelens, met name als het gaat om pasgeborenen en flesvoeding en zo....

Want de pasgeboren lammetjes drinken heerlijk bij hun moeder:
behalve WOUTER, hij heeft een moeilijke start gehad. Hij lag achterstevoren en het kwam nogal op zijn achterpootjes aan.

Daardoor kon hij de eerste drie dagen niet staan en dus ook niet bij zijn moeder drinken. En moeder Schaap was zelf ook niet helemaal fit na de bevalling. Ze eet niet zo veel en om dan voor 4 kinderen melk te maken, tja dat is zwaar.
Daarom hebben we (mijn schoonvader en ik) de zorg voor Wouter op ons genomen. Mijn schoonvader overdag en ik 's avonds.
Lekker een flesje en hij is er dol op! Komt ons al tegemoet huppelen als we er aan komen en wil érg graag geaaid worden!

Gisteren heeft er een koe geklafd en de biest daarvan (de eerste voedzame melk) hebben we voor een gedeelte bewaard voor eventuele andere lammetjes die nog moeten komen en ook een zware start hebben. Dus ik stond zopas allemaal flesjes (tja, dan komt die bewaardrang toch weer goed van pas) te vullen met biest, mooie porties van 250cc en die staan nu in de vriezer, voor het geval dat..... Ja, dat doet dan toch een groot beroep op je moeder gevoelens hoor!!

10 opmerkingen:

Marjolein zei

Ach gut, wat lief zeg..... en ja, als et dan zelf niet kan drinken, dan moet je helpen natuurlijk. Goed hoor, en ook wel erg vertederend natuurlijk!

eliane zei

wat lief !! toepasselijke naam , wouter...........
hopelijk krijg je niet teveel woutertjes erbij want dan heb je er een avondvullend programma erbij ..:))

jojoco zei

Superlief!

Ik wil ook wel een lammetje de fles geven!

Andrea zei

Ene kant is het sneu dat je bij moet voeden, maar aan de andere kant zou ik er ook stiekum van genieten hoor!
Ik had er elk jaar wel een paar die bij me gebracht werden om te flessen, helemaal super...

Marjo zei

When God closes a door, somewhere he opens a window. En zo zie je maar weer. Nu jullie kleinste toch echt groot is en naar school gaat, staat er alweer een ander kleintje te trappelen om van jouw moedergevoel te genieten :-)

Francine zei

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeetje.

Ik wil ook een lammetje.
Mijn hemel, dat is echt mega-schattig.

Gonzo zei

Verdorie...

Ik mag geen schaapjes houden op de volkstuin...

Anoniem zei

Wanneer mag ik langs komen?? :)
Of neem je Wouter gewoon even mee as. maandag?? Mag best hoor..

Anoniem zei

Wanneer mag ik langs komen?? :)
Of neem je Wouter gewoon even mee as. maandag?? Mag best hoor..

Je@net zei

Aaah, wat een schatje!

Wij hebben zo eens een klein geitje groot gebracht! Sooo cute!
En met de foto's van kleine Mattie heb ik toen m'n eerste lootje gemaakt ;-)