maandag, april 09, 2007

Baby Blues?

Vandaag ben ik vier jaar terug in de tijd gegaan.
Want vier jaar geleden stond het wiegje hier klaar om gevuld te worden. Vier jaar geleden alweer! Zaterdag wordt Jilles vier!
Maar vandaag stond het wiegje weer bij ons in de kamer, en weer om gevuld te worden. Maar niet door mij hoor!!!!
Nee, mijn schoonzusje is 21 weken zwanger. Ze woont in Zwitserland en is deze week bij mijn schoonouders.
Het is hun eerste kindje dus wij zijn vanmiddag samen de zolder opgegaan, op zoek naar al die schattige baby spulletjes.
Ze heeft de wieg meegenomen. De wieg waar zij, Lolke en hun andere zus in hebben gelegen. En waar de drie kinderen van ons in hebben gelegen.
Toen ik zwanger was van Anouk heeft mijn moeder er een helemaal nieuwe bekleding voor gemaakt, zo mooi en nog altijd in goede staat!!!
De pop van Romy mocht even proefslapen:-)
In Zwitserland heb je geen kraamhulp, dus we hebben nog even een lesje wieg opmaken gevolgd en daarna alles weer ingepakt.

Ook de maxi cosie, de maxi taxi, de buggy, het wipstoeltje, een speelkleed en een hele zak vol hydrofiel en flanellen luiers zijn meegegaan, evenals een stapel badcapes en lakentjes.

Ik vind het super dat het allemaal nog een keer gebruikt gaat worden!
Ze is in augustus uitgerekend en ik hoop dat wij in oktober, de herfstvakantie op kraambezoek kunnen! Dan kan ik weer staan zwijmelen boven het wiegje:-)

8 opmerkingen:

Marjo zei

Och, zwijmel zwijmel! Wat fijn dat je je schoonzusje er blij mee kan maken. En ... slik.... weer een beetje afscheid nemen van die bijzondere babytijd.

Marjolein zei

Oh wat leuk joh, dat dat allemaal weer zo gebruikt kan worden! Straks weer lekker genieten meid!

Fleur zei

O wat heerlijk! Super om al die spulletjes nog eens langs te laten komen en dat ze zo goed besteeds worden!

jojoco zei

Babies zijn wel jouw thema op het moment he?
;)

En alvast gefeliciteerd voor Jilles!

eliane zei

leuk hè dat een ander ook gebruik maakt van de familiewieg. De wieg waar mijn broertje en ik in hebben gelegen daar hebben mijn beide kinderen ook in gelegen en die van mijn broer, dat heeft toch wel iets. Fijn dat iemand weer blij is metr de babyspulletjes en ...jouw zolder is weer een stukje ruimer...:))

Anoniem zei

Je bent wel zo in één keer terug in de tijd, met het afscheid van de babytijd en babydingen zeg...
Hoe gaat dat dan als Ilse bevalt, moeten ze particuliere hulp inhuren? Vieren ze Jilles z'n verjaardag zo mee? Heel leuk voor jouw grote stoere man... Want ja, wat gaat't hard!

Gonzo zei

Geweldig, een familiewieg! Daar hebben de bloedjes ook in gelegen, net als ik! Fijn is dat, als je babyspulletjes nog eens gebruikt kunnen worden, he?

Anoniem zei

Lijkt mij zeker even slikken als je de spullen weg ziet gaan, al is het voor een goed doel:-))

Je sluit weer een periode af, maar er komt een gewéldige periode voor in de plaats:-)

Fijn dat het zo goed met je schoonzus gaat:-)