dinsdag, maart 06, 2007

Orde orde orde!!

Oei, soms word ik helemaal gek van mezelf. Ik kan NIET tegen chaos.
Soms (eigenlijk altijd), als ik thuis kom uit mijn werk, is het eerste wat ik doe: opruimen! Tussen 8 uur 's ochtends en 5 uur 's middags, weet ons huis zich altijd weer te transformeren tot een grote puinhoop? Hoe? Ik ben er in die tijd niet, dus ik kan de boosdoener niet zijn:-) en ik zou dus ook niet weten wie het wel doet, al heb ik natuurlijk zo mijn vermoedens!
Niet alleen thuis maar ook op het werk hou ik van orde. Al zul je soms denken dat het een grote chaos is aan mijn kant van de kamer, op mijn bureau, dat valt dus reuze mee! De andere kant van de kamer, daar heb ik de controle niet over, al jeuken mijn handen soms wel......
En dan alle digitale systemen die we hebben op het werk, soms worden we daar zo afhankelijk van, dat degene die eigenlijk meer over de inhoud zou moeten weten, deze geheel is kwijt geraakt.... en kijk, daar kan ik dan weer niet tegen. Helemaal niet als ik op zo'n rijdende trein moet springen, waarvan niemand de bestemming kent.... het eerder gekochte kaartje klopt in elk geval niet meer.....
Maar goed, dit is natuurlijk wel weer een uitdaging voor mij!
En nu?
Orde in deze huishouding, tijd om kinderen te halen, eten te koken, tv kijken en dan het naar bed ritueel!!!

4 opmerkingen:

eliane zei

NOu meis , mouwen opstropen , puin ruimen als de kids op bed liggen want anders is het hetzelfde als sneeuw ruimen terwijl het nog sneeuwt.
Orde om je heemn brengt orde in jezelf en ruimte, maar ja het is duidelijk een allergie vanje en die nu omzetten in een uitdaging....een hele klus, soms heb je er geen invloed op.

Succes !

Marjo zei

Hoezo zusjes.... lees mijn blogje van vandaag maar en zie hoe jouw blogjes er in terug komen!!!
(zojuist geschreven, voordat ik hier langskwam!)

Liefs
Marjo

Francine zei

Ja, dat herken ik helemaal. Ruimte in mijn huis is ruimte in mijn hoofd :-)

Anoniem zei

Tsja... ik kan ongelooflijk slordervossen, mijn bureau is een grote chaos als ik werk maar ik weet wél alles te vinden en kan van alles door elkaar doen.
Thuis ben ik geen superhuishoudster (en ik héb er ook geen) maar het is hier wel schoon en redelijk opgeruimd. De heren hier in huis malen er minder om wat er zoal rondgaat in de kamer(s)!
sterkte, want je kunt ook érrug moe worden van veel willen opruimen en opgeruimd zijn. Als je maar een opgeruimd humeur hebt & houdt, oké?