zaterdag, oktober 07, 2006

Leerzaam

gisteren heb ik zo'n leerzame dag gehad!
Samen met twee OR-collega's zijn we naar Lunteren geweest voor een bijeenkomst georganiseerd door de gezamenlijke vakbonden.
Het onderwerp was 'het sociaal plan'. Dat is een plan dat de werkgever en de OR opstellen om bij boventalligheid alles goed te regelen. Zoals bijvoorbeeld outplacement, ontslaguitkering, om- her- en bijscholing.
Ook zijn we wegwijs gemaakt in het nieuwe ontslagrecht en hebben een oefening gedaan dit toe te passen op onze eigen organisatie. Nou dat was nog lastig genoeg hoor.
Aan het eind van de middag kwamen de onderhandelaars van de bonden om te vertellen hoe het met onze CAO ontwikkelingen zit. Nou, dat is zeker iets om de komende tijd scherp in de gaten te houden.

Al met al een lange dag, maar zeer leerzaam en dat is altijd fijn!
We hadden wel wat file op de heen en terugreis, maar gelukkig allemaal weer veilig thuis gekomen.

Na een week met een volle agenda, elke avond een activiteit /vergadering nu toch redelijk postief het weekend gehaald. Al ben ik wel moe en is mijn lontje iets korter dan het woensdag was:-)
Maar je hoort mij niet zeggen dat ik het *piep* heb:-)
Ik heb genoten van:
- het opdoen van kennis
- het tot een besluit komen in een vergadering
- mooie knutselwerkjes die mijn kinderen vanmiddag hebben gemaakt
- de goed gevulde agenda van de OR vergadering die ik vanmiddag heb doorgenomen (hoeft dat morgen niet meer!!)
- het feit dat ik besta!!!

2 opmerkingen:

Samira zei

Dat is toch wel een hele positieve manier om naar dingen te kijken. Zou ik ook eens vaker moeten doen! Mijn antwoord op de vraag hoe het gaat is ook bijna standaard: DRUK! Ik neem me vanaf nu plechtig voor om dat ook niet meer te doen!

En by the way....jullie hebben jullie achterbanvergadering op dezelfde dag gehouden als onze OR. Net als de OR cursus die ook al gelijk viel met die van ons viel en ook nog eens op dezelfde locatie. Best wel toevallig hoor!

Anoniem zei

Zulke momenten zijn inderdaad de moeite waard zeg Paule! Enne, dat verkorte lontje, dat herken ik dan wel :)
Na drukke dagen kan ik dan ook net wat minder hebben van de kinderen. Maar de leuke dingen zuig ik op en sla ze op de harde schijf op. Iedere dag een aantal er uit pikken et voila!

(o.t.: je zag mij dan idd fietsen vandeweek!)