zaterdag, september 16, 2006

Geslaagd!!!

Vanmorgen om kwart over 9 mochten we ons melden in het zwembad in Workum. Een eindje rijden hier vandaan. Dus om half 9 op pad, samen met pake en beppe.
We waren mooi op tijd, maar het was er echt enorm druk. Op hetzelfde plek zitten ook de voetbalvelden en de sporthal.
En het bleek dat er zoveel kinderen mochten afzwemmen voor A dat ze dat in 2 groepen hadden verdeeld.
We moesten iets langer wachten dan ik had gedacht, maar toen mochten we.
Romy was totaal niet zenuwachtig, ik een klein beetje. Ze is natuurlijk maar een klein 'hipperke' en dat zwembad is dan verrekte groot:-)
Maar ze ging goed.
Toen ze door het gat moest zat ik even met gekruisde vingers, maar toen ze aan de goede kant weer boven kwam ontglipte mij een luid en opgelucht: YES! Toen wist ik al dat ze dat diploma in de pocket had!
Het is best een afstand die ze moeten zwemmen, 75 meter buik en 75 rug. Dan nog borst-en rugcrawl, en duiken en drijven..... maar ze deed het keurig!
En na een 45 minuten ging de muziek weer aan, alle kindertjes in het water en moest er gewatertrappeld (leuk woord:-)) worden.
Nog even aftellen van 10 tot 1 en deze emo-kip had de tranen in haar ogen, maar mijn meisje was het weer gelukt!
Snel douchen en op naar de koffie en het diploma.
Vol trots laat ze hem aan iedereen zien.
En weten jullie, als er iemand zijn zwemdiploma haalt, dan mogen wij naar de Mac D. Dus ik hoefde niet te koken.
Anouk en de rest van het dorp hadden een geslaagde optocht gehad.
Straks om 19.00 uur gaan we nog een keer door het dorp en dan zal ik foto's maken. En die worden morgen wel weer geblogged!!

8 opmerkingen:

Marjolein zei

Super!!!!!!!! Gefeliciteerd Romy, met je B-diploma, hartstikke goed meisje!
Enne, Paule, dat van die emo-kip...... dat snap ik helemaal!! Daar zijn we toch moeder voor, of niet dan?

Anoniem zei

geweldig Romy , gefeliciteerd !!!
En was de mac D lekker ??
Enne , volgens mij zijn alle moeders van wie kids afzwemmen van die emo-kippen ( ook een leuk woord !!)

Jolanda zei

Gefeliciteerd Romy! Goed gedaan meisje!!

Anoniem zei

Knap Romy, toppie! Dat heb je flink snel geregeld.

Anoniem zei

Gefeliciteerd Romy ! Enne Paule, ik zat al met tranen in m'n ogen toen de kinderen kláár stonden om te beginnen met zwemmen..dus das volgens mij moeders eigen.

Fijn he, dat ze het gehaald hebben ! Ben ook supertrots op onze jongen.C!!! En wij aten op verzoek van hem pizza :-))

Francine zei

WOOOOOOHOOOOOO Romy! SUPERGOED!

Anoniem zei

Gefeliciteerd (had ik al gedaan, maar dan nu nog een keer:-))

Anoniem zei

Gefeliciteerd!! De kus heb ik persoonlijk al gegeven!!!