vrijdag, augustus 04, 2006

Kaboeng!

Gisteravond hadden we een logee bij ons op de kamer.
Anouk wou graag een nachtje bij ons koese. Nou dat kan, matras verhuisd, Anouk verhuisd en slapen maar. Dat ging redelijk, het was wel wat donker en er zat een neef (=mug) maar goed. Toen ik om half 1 ging slapen lag ze te knorren en praten in haar slaap.
Maar om 2 uur schrokken we alle drie wakker van een klap, het leek wel of het hele huis in elkaar storte! IK ben niet snel bang voor onweer maar deze keer? Ik zat echt met hartkloppingen rechtop in bed. En vanaf de vloer ineens een stemmetje: "Memmie? Ik bin bang" Nou Leafe skat, ik ek!!!
Dus snel bij ons in bed. En toen kwam er nog een dikke wolkbreuk achter aan, in 15 minuten is er wel 35 mm gevallen.
Lolke raakte lichtelijk in paniek: "Die koeien kunnen verzuipen in het weiland, J*** wat een water, niet normaal meer..." en dat nog een paar minuten door in steeds weer andere bewoordingen.
Ik heb nog aangeboden in mijn zwempak naar buiten te gaan, het hek open te doen en de koeien zo de kans te geven om naar binnen te gaan. Maar dit aanbod werd afgeslagen. Jammer toch! Stel je voor: Ik midden in de nacht in badpak op een fiets koeien redden van de verdrinkingsdood! Dat was een leuke blog geworden.
Maar helaas,........
Hij is wel naar beneden gegaan om op de radar te kijken en dit was het beeld dat hij zag:
Wij zitten in het zwarte rondje.
Anouk viel gelukkig weer redelijk snel in slaap en ik heb mijn eigen bed helaas moeten verruilen voor een matras op de grond.
Mijn rug heeft vanmorgen lichtelijk protest laten horen.......
Ook nu komt er hier weer een hele dikke bui aan:-( Maar de lange termijn vooruitzichten zijn gelukkig goed, warmer en droog!

Zo het is me gelukt, een hele blog over het weer;-)
Want waar moeten wij Nederlanders het anders over hebben:-)))

2 opmerkingen:

Marjolein zei

Oef, da's even schrikken zeg, doet me denken aan woe. nacht, hier ook 2 bange meiden want het ging goed tekeer!! Verderop een boom getroffen door de bliksem...... op een haartje na op het huis beland... Eng hoor, zulke dingen!
Met de koeien alles goed?

Anoniem zei

Hier nog weinig onweer gehad en zover is het nou ook weer niet naar Beetsterzwaag...
Sinds jij vorige week geloof ik het over buienradar had, ben ik verslaafd. Als iemand vertelt dat het ergens regende dan ga ik eerst kijken of het echt zo was...En verschillende mensen vragen me al of er nog regen aankomt.
Groeten Anita