vrijdag, juni 23, 2006

Schoolreisje

Iets eerder dan gepland, maar vandaag was het dan zover: schoolreisje voor Anouk en Romy!
En deze gelukkige mama mocht mee.
We gingen naar Duinezathe in Appelscha . Totaal zo'n 50 kinderen en 15 ouders.
In dit pretpark is een hele grote glijbaan waar je met een bootje af gaat en natuurlijk lekker nat wordt. Alleen het slepen van de boot naar boven was een heel gedoe en best zwaar, dus mochten de volwassenen het doen:-(
Na ongeveer twee uur speelplezier alles weer opgepakt en naar het bos gegaan. Daar is een grote zandverstuiving en daar hebben we broodjes gegeten, limonade gedronken en gespeeld.
Daarna nog weer terug naar Duinezathe en weer spelen.
De rups (door de kinderen achtbaan genoemd) was erg populair.
Tegen drie uur kwam de patat door en om kwart voor vier reden we weer richting Redzum.
Alle kinderen uitgezet op een nabij gelegen parkeerterreintje en toen met lege auto's naar school gereden. Luid toerend de straat in en toen...... vragende gezichten, zitten ze in de achterbak, zitten ze op de grond, maar nee, helemaal niks!
Allemaal opmerkingen natuurlijk: "tja, ze hadden hun patat niet op tijd op". "Ze vonden het veel te leuk, ze komen morgen weer thuis". "Moeten we ze gaan zoeken?"
Na ongeveer 5 minuten kwam de hele meute gillend via een schelpenpad het straatje bij school in rennen en ik zag ineens allemaal opgeluchte gezichten:-)

Het was een heerlijke dag, niet te warm, af en toe zon, geen regen en 50 kinderen die intens genoten en weer een mooie herinnering aan hun jeugd er bij hebben. Want zeg nou zelf: wie herinnert zich zijn of haar schoolreisjes niet?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Als de dag van gisteren, herinner ik ze ! maar ja ik maak ze nog regelmatig mee.
gelukkig zijn jullie weer heelhuids terug gekomen en het was idd prima schoolreisweer.

groetjes eliane

Anoniem zei

Wat leuk Paule!! Fijn dat jullie zo genoten hebben. Hihi de terugkomst was leuk geregeld zo.Wij gaan maandag, de jongens en ik, ik vind het zo leuk om mee te gaan! Wij bezoeken de Aqua Zoo. Duinen Zathe is ook een erg leuk idee, ik zal het eens voorstellen op school, voor groep 3!

Anoniem zei

Heerlijk joh!!
Dinsdag mag ik met de peuters naar Drachten, de Naturij. Héél nieuwsgierig want voor mij is dat de eerste keer; bij Wilko kon ik twee keer niet mee...