maandag, mei 08, 2006

mijn eerste blog!

Tja, zoveel vriendinnen die bloggen, zoveel verhalen die je raken. En al die verhalen zijn zo alledaags. Ze raken omdat ze herkenbaar zijn.
En dat nodigt uit, uit tot een eigen blog.
Heb nu de stap maar genomen en deze blog genoemd naar hoe wij wonen: 'Tussen gras en koeien". In het mooie ruime Fryslân.


Wie zijn wij? Wij zijn met ons vijfen, drie wonder mooie kinderen, een man en een vrouw.
Verbonden met elkaar en door elkaar.

We wonen op 'de Borg' een melkveehouderij met ruim 65 koeien die dagelijks gemolken worden en daarbij nog zo'n 30 stuks jongvee, 20 schapen, 5 katten en 1 geit.

Lolke is boer, twee jaar geleden heeft hij de boerderij overgenomen van zijn vader. Hij is altijd thuis, doet veel voor onze kinderen, vangt ze op als ze uit school komen, neemt ze mee op avondwandelingetjes door het land en laat ze kilometers meerijden op de trekker.

Ik ben onderwijsadviseur voor 3 dagen in de week en werk in Leeuwarden. Daarnaast zit ik in het schoolbestuur van het openbaar onderwijs.


Ik heb sinds vorige week een nieuwe fiets en tracht nu de files voor Leeuwarden te omzeilen:-)
Ook ga ik twee avonden in de week lopen met een aantal dorpsgenoten. Zij lopen met stokken, en ik, omdat ik nog nooit ben omgevallen, zonder.

Onze kinderen, daar kunnen we boeken over schrijven en misschien is deze blog wel het begin van het eerste deel!

Anouk is 7 jaar, zit in groep 3 en geniet van het leven. Ze is eigenwijs, ongeduldig maar ontzettend lief.

Romy is 5, zit in groep 2 en is rustig. Ze kijkt altijd eerst de kat uit de boom, maar als ze het vertrouwd dan is het goed en gaat ze er onvoorwaardelijk voor.

Jilles is 3 en al bijna afgestudeerd boer! Hij speelt alsof zijn leven er van af hangt, geniet van het buiten zijn en het werk op de boerderij. Hij is dan ook van heit, zoals hij zelf zegt:-)

ik wil trachten jullie een kijkje te geven tussen het gras en de koeien!
Ik hoop je vaak terug te zien op deze blog. Ook zou het natuurlijk heel leuk zijn als je een berichtje achterlaat.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je Blog.......:-)

Liefs, Alja

Andrea zei

Leuk dat je ook een blog hebt! Let maar op , als je straks op die prachtfiets naar huis fietst ben je al bezig met denken wat je wilt gaan bloggen ;-)Heerlijk ontspannend.
trouwens je opmerking over de wandelstokken is hilarisch!!

Anoniem zei

Super Paule..ook een blog!
Ik zet m gelijk in mijn favorieten!!
Kus
Tanja

Anoniem zei

Leuke blog en die opmerking van die stokken nou ik lag in een deuk.

Maar ga zo door.

groetjes Simone

Francine zei

Hoi Paule! Leuk, een blog! Hoe meer dagelijkse verhalen hoe beter. Mensen denken altijd 'ja maar ik hbe niks te rvertellen', maar het tegendeel is waar... wie je ook bent, niemand leeft het leven dat jij leeft! Ik doe dagelijkse even een rondje 'vreindenblogs' om te kijken wat iedereen heeft meegegemaakt.
Ik zal je linken!

Anoniem zei

Hee Paule, wat leuk dat jij ook een blog hebt, zal je bij mijn links zetten, zo blijf ik in het verre Canada ook op de hoogte van het wel en wee van jouw gezinnetje!!

liefs Marjolein

Anoniem zei

Heel leuk Paule zo'n eigen weblog!
Ik zal hem regelmatig komen bezoeken :)

Liefs,

Nicolette

Anoniem zei

hoi Paule ,
wat leuk ook een blog !
Hij staat bij mijn favorieten .
Succes ermee.

liefs eliane

Anoniem zei

Dapper, op de fiets naar je collega's! Tja, dat komt er nou van als je veel van verkeer weet hè ;-)
Fijn om je kinderen ook zo hier eens te zien!

Anoniem zei

Wat een prachtige log Paule! Heel veel succes er verder mee, ik kom zeker nog eens even kijken.