zondag, oktober 04, 2009

De binnenkant

(klik op de foto voor een grotere weergave!)

Behalve de buitenkant is er ook hard gewerkt in het huis.
Mensen die geregeld langsrijden kunnen het idee hebben dat er niks gebeurt, maar niets is minder waar!
Een ploeg van 5 timmermannen is bezig geweest met het aftimmeren van alle kamers. Dat is al een heel ander gezicht.
Daarna zijn er nog 2 stucadoors vier dagen bezig geweest met 'uitvlakken' zoals het officieel heet. Wij noemen het gewoon 'gaatjes stoppen'. Niet mijn werkje hoor! Anouk merkte fijntjes op dat ik blij moest zijn dat er zulke mensen zijn, Nou dat ben ik ook hoor! Stel je voor dat ik het allemaal zelf had moeten doen!!!

Op de verdiepingsvloer is ondertussen een isolerende folie gelegd met betonnetten er bovenop. Eind week 41 wordt de betonvloer gestort.
Morgen beginnen ze beneden met de vloerverwarming en ook daar komt dan de cementdekvloer op.

We hebben ondertussen contact gehad met een timmerman voor het overplaatsen van de keuken en het aanleggen van de badkamer. We hebben een goed passende aanvulling bij de keuken gekocht en ook de op internet bestelde oven en kookplaat zijn al afgeleverd. Dat scheelt veel geld zeg!

in week 42 ligt het even stil, kan Lolke mooi verder met het naar de woning brengen van stroom en gas.
De installateurs komen dit dan aansluiten en als er gestookt kan worden komen de schilders er in.
Het streven van het bouwbedrijf is om het huis eind week 46 op te leveren (dat is dan uierlijk vrijdag 12 november).
De week er na heb ik vrijgenomen om te behangen en alle andere zaken die nog moeten gebeuren.
helaas zijn mijn ouders dan naar Singapore en Australië (maar dat gunnen we ze natuurlijk van harte!!! Konden we maar mee!) maar ik zal kijken welke andere hulptroepen er te organiseren zijn. Mocht je er zin in hebben: je bent altijd welkom:-)
Mijjn streven is nog steeds dat we met de kerst er in kunnen wonen! Wat zou dat een heerlijkheid zijn zeg:-)

Iedereen is hopelijk weer bij!
Ben je in de buurt: kom kijken als je duft:-)))

Posted by Picasa

4 opmerkingen:

Grietje zei

Hoi Paule,

Dat van de buitenkant wist ik al maar de binnenkant...daar is veel gebeurt!!!
Ik wil wel weer eens een rondleiding binnen hoor!!
Geef maar even een gil wanneer het je past.
Enne die hulp van mijn Blog...die heb ik zeker nog nodig hoor!!

Alja zei

Als je hulp nodig hebt dan gil je maar (als de wind goed staat moet ik je kunnen horen;-))

Marjolein zei

Oh hemeltje lief, ik loop zo giga achter hier!! Wat een schitterend huis krijgen jullie zeg! (heb even terug gelezen!)
Begrijp ik het goed, en staat het naast je oude huis(of huidige huis dus LOL).. wou wat een klus zeg, super om te zien!!

liefs Marjo

Richtsje zei

Oh, da's lekker, het schiet zo wel op achter die muren dus!
Fijn dat je de keuken kunt overzetten. Vraagt wel wat planning natuurlijk, maar scheelt giga en als je er toch tevreden mee was...
't Is nu al wel echt aftellen hè, lijkt me heerlijk. Voor de kids reuze spannend!