zondag, juli 22, 2007

speurtocht

Gisteren zomaar een extra vakantiedag gehad.
Lolke ging met een aantal vrienden naar het Skûtsjesile in Grou en de vrouwen en kinderen gingen naar Langweer. Daar stond een van de moeders op de camping.
Anouk was niet mee, die was gisterochtend alweer vertrokken naar Bakkeveen!
Jilles en Romy hebben genoten gisteren!

We waren met 4 moeders en 8 kinderen.
Op de camping is een natuurplas, dus toen de zon er doorheen piepte deden alle kinderen snel hun zwemkleren aan en gingen lekker zwemmen. Ik was voor Jilles zijn bandjes vergeten, dus ik heb hem niet alleen laten gaan, maar heb heerlijk naar hem zitten kijken aan de waterkant. Hij heeft zalig gespeeld, kwam steeds meer los en plonste heel wat af. Helaas lag mijn fotocamera bij de tent en heb ik geen foto's gemaakt.
Daarna hebben we sta-bal gespeeld, lekker geborreld en hapjes er bij en toen het weer warm werd gingen de zwemkleren weer aan en hip, het water weer in. En opnieuw mijn fototoestel vergeten:-(
Ondertussen gingen twee moeders een speurtocht uitzetten. En toen alle kinderen weer in de kleren waren gingen we op pad, de blauwe lintjes volgen!!!
We hadden steeds opdrachten, een snoepje of een drinkje tussen door. Erg leuk, alleen ging het laatste stuk over een ruiterpad wat echt een grote drekbende was. En welke opdracht kregen we toen: HOUD JE SCHOENEN SCHOON!!! ;-) Nou ja zeg:-) we hadden al moeite genoeg om alle aanvallen van complete muggen legers af te slaan en dan ook nog je schoenen schoonhouden;-) maar het is deels gelukt! Helaas konden we niet goed genoeg mulit-tasken en is het foto's maken tijdens de tocht er bij in geschoten! Maar de kinderen hebben genoten, al had Romy het wel lastig met haar blote voetjes en teenslippers. Jilles was super stoer, genoot en heeft geen krimp gegeven!!! Terug bij de tent hebben de kinderen weer gespeeld, op fietsjes gescheurd, een boottochtje gemaakt en fopbal gespeeld en tegen 8 uur zijn we patatjes gaan eten bij de snacktent op de camping!
Ik had een heerlijke salade, maar mocht toch een paar frietjes van Jilles en my god, wat waren die goddelijk!! In tijden niet zulke lekkere patatjes gehad!
We zijn tegen kwart voor 10 vertrokken en om half 11 lagen ze er in nadat we de voeten nog even hadden gewassen:-)
Kortom, een heerlijke vakantiedagje, en daarvoor hebben we vakantie:-)))))

2 opmerkingen:

Marjo zei

Heerlijke zo'n onverwacht dagje er uit. Volgende keer niet steeds je camera vergeten he ;-)

Marjolein zei

Dat klinkt als een zeer gezellige dag! Behalve die drekboel....Maar waarom laat je je camera nou liggen???
Oh goddelijke frietjes......doe er een moord voor, de enigste die lekker zijn, bak ik zelf LOL....de rest...met gravy!!!! Snap je dat nou??? Pindasaus kennen ze hier nog steeds niet:-))
Enne..... ik ben af en toe helemaal niet blij hoor, dat ik ver weg woon......... snik.....