donderdag, juli 26, 2007

Opruimen!!!

Traditie voor mij is tijdens de zomervakantie schoonmaken en opruimen.
Gisteren heb ik me uitgeleefd op de hal. Moest hoognodig schoongemaakt worden. Ook de grote dekenkist die er staat kon niet meer dicht door alle te-bewaren-maar-eigenlijk-moet-het-weggegooid-worden-dingen.
En na een jaar hamsteren wordt alles dan alsnog weggegooid of weggegeven. In diezelfde hal staan ondertussen vele bakken en dozen met scrapspulletjes. Ik heb geen ruimte voor mezelf (helaas) en scrap gewoon aan de tafel in de kamer. In diezelfde kamer is ook een inbouw kast die tot 4 jaar terug volgestouwd was met speelgoed van de kinderen. Maar sinds twee jaar heb ik twee planken weten te confisceren en daar mijn scrapspulletjes neer gezet.
Maar mijn voorraad groeit en het speelgoed slinkt, dus na een goed gesprek met de zusjes en de broer 'mocht' ik 1 plank van hun 'hebben'.


Maar toen kwam de grote vraag, hoe ga ik alles organiseren?
Ik heb hier een uurtje over nagedacht, ondertussen het speelgoed opgeruimd (en weggegooid) en MIJN plank leeggemaakt. En na de lunch op naar de Xenos!


Vanmiddag en vanavond ben ik druk aan het uizoeken geweest met een gretige Romy naast me die alle scrapafdankers graag wilde hebben. Vervolgens alles in bakjes en laatjes gedaan, labels gemaakt met mijn nieuwe dymo en kijk eens wat een heerlijk resultaat:

Kijk, naast lekker op vakantie gaan, geeft dit me ook een zeer voldaan gevoel!

6 opmerkingen:

Marjo zei

Heerlijk om op zo'n manier de boel eens op te ruimen. Het ziet er lekker ordelijk uit. Al zou het ook een foto van een engelse dame kunnen zijn...tja dat scrapwereldje he, alles in English ;-).

Andrea zei

Oh jee... zeg, kom je ook eens een middagje naar het zuiden? Ik zou willen dat het ik het ook zo opgeruimd had, maar helaas....

Marjolein zei

Dat kan ik me voorstellen, dat voldane gevoel!! Wat staat dat leuk zeg, al die bakjes/kastjes zo in die kleur!!!!

Jolanda zei

Ziet er prima uit. Af en toe de bezem er eens door is goed!!!

Francine zei

Heerlijk! Bij mij heeft Maaike het laatst voor me gedaan, in een aanval van opruimerigheid. Mijn kast is nog nooit zo netjes geweest :-)

eliane zei

dit werkt wel aanstekelijk ik moet ook nodig gaan beginnen. Ziet er gelikt uit zeg !!