woensdag, februari 28, 2007

Say Cheese

Na het bezoek aan het museum gisteren had ik gisteravond ook nog een uitje op mijn eigen programma staan: kaas maken!

We zijn naar de Johanna Hoeve in Ryptsjerk geweest. Dat is een boerenbedrijf die ook een mini camping hebben en een kaasmakerij.
Het was een uitje van de Froulju's Ferieniging Idaerd. We gingen met 13 dames op pad.

We hebben het hele proces doorlopen en gingen met een heerlijk kaasje naar huis.

(Jolanda bedankt voor de tip van picasa, scheelt veel werk met het bewerken van de foto's)


Ook nog wat kaas ingeslagen in de winkel die er bij hoorde, dat word smullen!

Enige nadeel gisteravond: HET WAS DAAR KOUD!!!
Vreselijk, mijn voeten wilde niet meer warm worden, en ik was niet de enige!
Gelukkig hielp bij thuiskomst een paar lekkere warme sloffen en een glaasje port (met een stukje kaas!!!)

5 opmerkingen:

Marjolein zei

Joh, dat is leuk zeg!! En inderdaad die Picasa is heel handig voor blogger, ga ik zeker onthouden als je een collage wilt maar normaal kan et ook heel goed!
Koude voeten......oh wat een ellende zeg, die worden nooit warm voor je gevoel he?

Fleur zei

Wat leuk zeg! Het dagje museum al en dan ook nog 's avonds even lekker weg en kaas maken. Ben benieuwd hoe je zelf gemaakte kaasje heeft gesmaakt. (Of moet deze nog een paar weken liggen?)

eliane zei

leuk zeg , wist niet dat het zo vlakbij kon. Wil ik ook nog eens gaan doen.

Ik heb Picasa ook gedownload maar ik kan er nog niks mee... digibeet of gewoon niet goed gelezen ????

Anoniem zei

Wat een leuk uitje joh!
En dat museum met die botten lijkt me ook wel wat voor S&S...wellicht tijdens een volgende logeerpartij.

Eet smakelijk van het kaasje!

Marjo zei

Say cheese!!
He Picasa, ik heb het wel gedownload, maar doe er eigenlijk niets mee. Misschien kan je wat tips geven op je blog?? Zo vraag ik me ook steeds af hoe jij de titel van je blog op je foto's tovert...