dinsdag, januari 30, 2007

Vrije dag

Vandaag heb ik mezelf een dagje vrij gegeven. En ik vond dat ik het wel verdient had!
Natuurlijk alle emoties van vorige week maar ook.... de teleurstelling van gisteren.
Ik had intern gesolliciteerd en alhoewel ik er wel rekening mee had gehouden, kreeg ik gisteren bericht dat ik niet benoemd was. Ook al had ik het wel verwacht, het is toch een teleurstelling. Onwillekeurig begin je al wat te dromen; hoe ga ik het aanpakken; wat wil ik gaan bereiken; wat ga ik bijdragen aan de organisatie. Maar helaas:-( Er zijn drie andere collega's benoemd die ik onwijs veel succes wens en die ik het ook zeker gun.
Maar vandaag dus vrij, en heel decadent: Jilles naar de oppas, mijn poets (vandaag voor het laatst) druk bezig en ik lekker naar de kapper *bloos*. Absoluut niet mijn stijl, maar het was wel even lekker:-)
Na het eten ben ik met de meiden mee gelift met de schoolbus naar Reduzum en vandaar heb ik een wandeling ondernomen van bijna 2 uur! Wat was het prachtig mooi weer vandaag!
Ik heb koers gezet richting de Swette, vergezeld door vele hondenbezitters, inclusief natte neuzen, grote stokken en hondenpoep:-( Maar ik heb genoten! Lekker even alleen met mijn gedachten, mijn hoofd een beetje leeg laten waaien, alle muizenissen er uit en back to basic!

Bij thuiskomst heb ik me gestort op een nieuwe uitgave van dr. Lidy van der Poel, kinderarts. Een romannetje voor 2 euro bij de super. Ik lees ze nooit, behalve als Maaike Nauta een verhaal heeft geschreven. Nou Maaike, ik heb weer genoten! Erg meegeleefd met Annelies Visser en teckel Rikkie!
En net voordat de dames uit school kwamen had ik het uit en was het tijd voor een kopje thee.
Zo pas Jilles weer opgehaald bij de oppas. Hij had het prima naar zijn zin gehad en ik kan er weer even tegen!
Eigenlijk moet je dat veel vaker doen: een vrije dag, helemaal voorjezelf!!
Doe jij dat wel eens?

8 opmerkingen:

Gonzo zei

Ik moet je namens Maaike vertellen dat ze enorm blij is met je compliment! Het volgende deeltje is halverwege, maar ze heeft een klein writers blockje (dat krijg je als je stiekem de film Secret Windows van me leent)...

Sterkte met de teleurstelling over de (niet) job... Ik ken dat gevoel. Ook al heb je niks te verliezen, je gaat je toekomst in gedachten toch al inkleuren...

Lekker he, af en toe een dagje he-le-maal niks! Ik probeer dat in het weekend in te plannen...!

Zo, en nou de risotto redden...! :D

eliane zei

wat goed van je omdat te doen, ik doe het eigenlijk niet of het is en dagje weg met jullie naar een scrapevenement ofzo maar gewoon nee. Het lijkt net alsof dat niet kan, dikke onzin eigenlijk maar... ik ben ook nog maar net in het boek een jaar voor jezelf begonnen ( ja ik heb het ook gekocht ...:)) ) dus er valt nog genoeg te leren..ben volgende week woensdag ook vrij !

Je@net zei

Fijn dat je zo genoten hebt van je day-off Paule!!
En jaaa, ik doe et ook wel eens. Hi, hi, heel geregeld eigenlijk! Scheelt dat de kids groot zijn, dan gaat et gewoon makkelijker en bijna vanzelf!!

Anoniem zei

Hoi Paule,
Goed hoor om even aan jezelf te denken! Want als jij goed in je vel zit, dan loopt het met de rest ook beter. Dus tijd voor jezelf is zeker niet selfish, maar gewoon goed om te doen. Ik doe het wel regelmatig ..en tegenwoordig zelfs noodgedwongen, omdat de kinderen op vaste tijden bij hun vader zijn. In het begon kon ik niet genieten van die tijd, maar dat gaat me steeds beter af. lekker op de bank met een boek, een film kijken, dat soort dingen.
Dikke knuf

Marjolein zei

Eigenlijk heb je ook groot gelijk, het was een nare tijd, teleurstelling om die baan, (wat ik echt jammer voor je vind) en dat je dan eens een dag voor jezelf neemt,.... Petje af! Wordt te weinig gedaan denk ik... Ik doe et niet echt ben altijd thuis, mag helaas nog niet werken, maar kan doen wat ik wil. Dus eigenlijk heb ik altijd tijd voor mezelf, maar echt nemen.... nee.... moet ik maar es doen denk ik, even uitwaaien.. gedachten laten gaan.. zit er af en toe wel es mee in de knoop hoor...

Knuf Marjolein

Fleur zei

Ik doe dat bijna nooit; ik durf niet goed.

Anoniem zei

Jammergenoeg - zeker als ik lees wat je zoal doet - komt het er bij mij nooit van om zo de boel te laten...
Nog even en dan gaat onze jongste (die van jullie nóg eerder trouwens!) ook naar de basisschool, dan blijven er ineens twee vrije ochtenden over. Misschien dat ik dan ook meer aan mezelf denk en niet aan het huishouden of wat dan ook...

ZOals jij wat nadacht over een andere baan had ik dat ook dit weekend, ik kan zo bij de Fr.Ak. instromen, maar dat is tijdelijk. En ik zou de vakanties moeten werken. Dit is nu toch nog even het makkelijkst, hoewel niet altijd het leukste/uitdagendst... Jij kunt de tijd die je niet in een andere baan steekt ook o zo goed voor jezelf gebruiken, goed voor het evenwicht, toch?! Even opbeuren...

Marjo zei

Goed zo, meis, even een dag voor jezelf!!!
Dat heb ik vorige week donderdag ook gedaan. Heerlijk, lekker naar de kapper, nieuwe jas allerlei dingetjes gedaan die al heel lang op mijn lijstje stonden en waar ik maar niet aan toe kwam. Lekker snuffelen in leuke winkels enz. Je kan pas voor anderen zorgen als je ook voor jezelf zorgt, dus dit is ook in het belang van je gezinnetje.

Liefs,
Marjo