maandag, juli 24, 2006

It giet oan!

Ik ben altijd, zoals zo velen bij ons, een strijd aan het voeren met..... juist: de kilo's!
Na een aantal keer Herbalife, nu eens iets anders: Sonja Bakker.
Ze is helemaal up-coming en heeft een boek geschreven: "Bereik je ideale gewicht". En aangezien Eliane op vakantie gaat en dan niet verder gaat met haar successtory, mocht ik het boek lenen.
Zonder reclame te gaan maken (ik ben immers nog meer 2 uurtjes geleden begonnen) lijkt het me toch een leuk en handig boek. Ook de methode die ze hanteerd is niet met allerlei ingewikkelde recepten, of bepaalde combinaties die NIET mogen. Nee, gewoon, gevarieerd en gematigd.
Ik ben benieuwd!
Ik zal nu maar helemaal eerlijk zijn en ik hoop dat jullie me steunen: ik ben nu 76 en ik streef naar 68!
Ik zal proberen om op maandagochtend de actuele stand van zaken door te geven!




(Pats: alweer een vlieg dood!!)

16 opmerkingen:

Andrea zei

Ik doe met je mee Paule!
Ik had me gisteren voorgenomen haar boek te gaan kopen, want ook hier moet er "wat" af. En nee ik weet niet hoeveel, ik heb een broek in de kast hangen die ik weer aan wil .(Ik weet het, Klinkt als de kop in het zand steken, maar laat ik zeggen dat ik teveel ellende heb gezien binnen mijn familie door te staren naar de kilo's..)
Maar ik ben benieuwd, heb wel eens via WW gelijnd en heb het idee dat zij beetje volgens dezelfde methode werkt. In ieder geval veel succes, en je kán het!!!

Anoniem zei

Ik doe ook mee!
Eliane heeft m voor me gekopieerd (de menu;s).
Ik zit op een ellendige 75,6 kilo en wil naar de 70 (liefst iets eronder).
Is me vorig jaar ook gelukt, maar nu alles er weer aan geschranst :(

Ik wilde ook vandaag beginnen maar is niet gelukt, al heb ik nog niet veel op hoor.
Oh paule..eten we dan vanavond bloemkool...dat lust ik niet!! :P

Anoniem zei

Ja, goed man... eeh vrouw... Ik ben 2 weken geleden begonnen, ook met de kopieën van Eliane en ik ben al 2,5 kilo kwijt! En dat terwijl ik het wel in aangepaste vorm doe. Omdat ik borstvoeding geef verbruik ik meer EN ik mag maximaal een kilo per week afvallen (afvalstoffen komen ook in de bv). Ik pas het aan door bij een aantal maaltijden wat extra's te nemen en de avondmaaltijd doe ik gewoon mee met de rest... ik probeer wel een beetje op te letten niet teveel sauzen/vettigheid te nemen, maar that's it! Belangrijkste voor mij is eigenlijk dat ik leer niet de hele dag te eten, maar alleen de gewone maaltijden en de tussendoortjes. Ik eet nu veel meer fruit (GOED!), en dat is heerlijk nu in deze tijd (kersen, kiwi's, druiven, aardbeien.. YUMMIE!) en dat neem ik ook onbeperkt (daar vul ik vaak de maaltijden mee aan!).
Ik vind het prima vol te houden, maar weet niet hoe het zou gaan als ik het helemaal volgens het boekje zou doen (wat ik nu overigens ook heb - van de buuf geleend). Mijn eerste streven is weer te komen op m'n gewicht voor de zwangerschap (begon op 73 en wil naar de 67), daarna misschien nog wat verder!

Oh enne.. Tanja... ik vind bloemkool ook vreselijk vies... volgens het boekje mag je het inruilen voor iets anders koligs... maar ook broccoli... dat vind je misschien wel lekker?

Paule zei

De warme maaltijd is hier net genuttigd en dat was bloemkool.
Als je voor het eten komt Tanja, dan moeten we nog even iets verzinnen. En anders eten we samen een volkoren boterham:-)
Ik ga zo met Jilles voor nacontrole naar de KNO en daarna boodschappen doen....

Anoniem zei

tja wat zal ik eens zeggen. in de 1ste plaats ik doe niet mee maar zoiets doe je toch voor de vakantie en niet erin?nou ja maakt ook niet uit ik wens jullie allemaal veel succes!!!!!

Groeten van de andere kant van de tunnel.

Anoniem zei

Succes ermee, Paule! Ik ga na de vakantie verder, ben al 10 kilo kwijt en er moet nog 10 af. Met streep je slank van de Margriet gaat dat wel lukken.

Enne wij hadden óók bloemkool vandaag :-))

Marjolein zei

Harrejakkes, jullie zijn allemaal zo licht!!!!!!!! Ik zit veel hoger (ong 80) en dat wil ik zeker zo laten en het liefst 10 naar beneden.......(wil geen big fat mama worden hier:-)) Maar eeeeeeeh is er ook een online iets waar je die recepten e.d. kan lezen.... Eliane kan ze me niet meer ff overhandigen,.....snik.........

Anoniem zei

maar we kunnen ze wel kopieëren en naar je opsturen !!
Ik ben 9 kilo kwijt geraakt en ga nu de uitdaging aan om het zo te houden in de vakantie ben benieuwd en Paule succes ! het gaat je lukken ......:))

groetjes eliane

Anoniem zei

Als "bijna" buurvrouw wil ook wel even wat kwijt over het afvallen!Vind het dapper van jullie allen die met dit snik hete weer uberhaupt aan afvallen kunnen denken. Mijn gedachten zijn voor namelijk bij ijs! En dan niet zo'n water ijsje maar over heerlijk roomijs in de smaken caramel, kersen of mijn meest favoriet yogurt-bos vruchten. Ik hoop dat ik niemand nu op gedachten heb gebracht en wens jullie allen veel succes in de strijd tegen de kgs. O ja voor de dutchie in canada wilde ik nog ff kwijt: het maakt wel verschil hoe lang je bent in verhouding tot de kg. groetjes Hester

Fleur zei

Hihi Paule; het maakt wel wat los! Heel veel succes, hopelijk gaat het gewoon lekker goed en kost het je niet al te veel moeite. Alle andere dames ook veel succes.

Mijn man kwam van de week thuis met een superduper weegschaal; de eerste sinds jaaaaren. Hij meet je gewicht en als je je lengte, leeftijd en geslacht invult ook je vetpercentage (hoe dat ding het weet????) en 'watergehalte'. Gelukkig zit ik op 'normaal'. Bij mij is het een kwestie van niet te veel andere dingen eten (dus niet de hele rol koekjes eten, maar gewoon één. Maar dat kan ik niet zo goed, dus doe ik er maar gewoon géén.). Buiten de vakantie om doe ik dat ik door de week goed oplet. Is ook makkelijker in het vaste ritme van school enzo. En in het weekend 'mag' ik dan wat. Dus gewoon lekker taart met een verjaardag enzo. Ben ik vorig jaar behoorlijk wat mee 'kwijt' geraakt. En o ja, ook gestopt met suiker in de koffie. Scheelde een heeeeeeele hoop!

Haha het maakt bij mij toch ook een hoop los!

Anoniem zei

Dat is waar wat Hester zegt: als je lang bent en 80 kg weegt is dat ánders dan als je klein bent en dan 80 kg bent.

Heel veel succes toegewenst voor de afvallers!

Anoniem zei

Hoi allemaal,
Nou toevallig had ik iets over haar gelezen in de telegraaf (of was het de LC) in het weekend. Zijn het complete recepten? Oke dan hoef je ook niet meer na te denken wat we nu weer zullen eten...Staat het ook online? Vorig jaar was ik 15 kilo kwijt en nu zit er weer 10 aan...en ik word er niet vrolijker van.
Groeten Anita

Anoniem zei

Heb Sonja 8 weken gevolgd, ook betaald en dus online support en menu´s. Het is echt heel goed te doen, maar ik geloof dat dat ook zonder online support zo is. Als je het boek hebt, moet het lukken. Ben van 70 naar 71 kg gegaan, maar ik ga nog even door! Het is een andere manier van eten en ik ben bang dat ik die voor de rest van m´n leven moet volgen. Maar ik zeg ook geen nee tegen een patatje of gebakje hoor!
Succes!!

Anoniem zei

Klinkt goed joh! Ik zou ook wel willen meedoen, een kilo of 4 kwijtraken spreekt mij wel aan. Dat scheelt ook in aanschaf van kleren, ik zit net wat op de grens van kledingmaat.
Met mijn knie kom ik niet aan sporten toe momenteel (ook niet aan lopen, blerk) en dat is balen!
In de Leeuwarder Courant stond een stuk over een boek waarvoor ze schreef, over kinderen die moeten afvallen.

Het jij de complete titel?

Paule zei

@ Richtsje: het boek heet: "Bereik je ideale gewicht" en is dus geschreven door Sonja Bakker. Bij Bol.com hebben ze het boek wel.
Balen van je knie! Beterschap

Anoniem zei

Natuurlijk ;-) had ik op vakantie op het zelfde moment me hetzelfde voorgenomen. Ik heb in de bieb een soort gelijk no-nonsense lijnboek gevonden (afgeschreven :-). Dus ik doe met je mee.
Weet je trouwens dat Sonja ook op tv komt? Woensdag sbs6 Je echte leeftijd. Ik zag het net! (toevallig?)
Groetjes,
Marjo