woensdag, juli 05, 2006

Afscheid werk

Vorige week vrijdag hadden we een feestje.
Mijn vader nam afscheid van zijn werk. Hij kon met FPU. Eigenlijk wou hij dat niet, hij was voornemens door te werken tot zijn 65ste, maar ja, de nieuwe wetgeving dwong hem tot een andere keuze.
Het feestje was in Usselo, bij Hanninkshof. Een mooie locatie. Het was toen ook al warm dus we konden lekker buiten zitten en eten. Er waren veel collega's, vrienden en buren van hem. Maar gelukkig ook de nodige familie.

mijn ouders

Zo deed de familie een liedje voor hem. Ik weet niet wie van jullie het kent maar het heet""Roept u maar".. Je mag dan een woord noemen en dan wordt er rond dat onderwerp een limmerickje gemaakt.
Een tante van mij had alle teksten al gemaakt, maar mijn vader vind het zelf altijd erg leuk om op te treden dus ze hebben hem laten optreden:-) En natuurlijk zijn outfit een beetje aangepast.

Ook ik mocht hem nog toespreken.


Van mijn moeder had hij een beeld gekregen en wij geven de sokkel er bij, waar het beeld op kan staan.
Ik heb het in mijn 'speech' gehad over de basis, de goede basis die hij ons heeft gegeven en dat we hem graag, in de vorm van die sokkel een basis terug willen geven nu hij met pensioen is.

Hij kon het wel waarderen geloof ik. Kreeg de nodige complimentjes van mensen die er waren.
We waren heel laat thuis, tegen 12 uur 's nachts. Het was toen gelukkig wel aangenaam om te rijden, geen zon en geen files!

2 opmerkingen:

Francine zei

Je hebt je vader's ogen :)

Anoniem zei

Hey Paule,ik lees dit stukje over je vader en schieten me toch ineens de verjaardagsfeestjes bij jullie thuis te binnen!Zie ineens wer de goochelaar voor me.