donderdag, mei 18, 2006

Scrap Workshop

Vanmiddag ben ik naar Den Helder geweest waar een scrapbook workshop werd gegeven door Lance, de baas van Rusty Pickels.
(Voor degene die niet weten wat scrappen is klinkt dit natuurlijk als abracadabra:-) sorry!)
We hebben een tagboek gemaakt, waar een hele hoeveelheid labels in gaan, maar ook mooie redelijk grote foto's in verwerkt kunnen worden.
Ik was samen met een scrapvriendin die in Den Helder woont en gelukkig maar. Want toen ik de Afsluitdijk net afreed bedacht ik me dat mijn fototoestel thuis lag. Tja, dat kan natuurlijk niet als scrapper maar toch.....
Gelukkig had mijn vriendin haar toestel wel klaar liggen!
Ik was tegen 1 uur in Den Helder en na een bliksem snel broodje zijn we samen naar de locatie gegaan waar de workshop werd gegeven. Er waren niet zo heel veel deelnemers, ik schat 15. De meeste hadden de ochtend workshop ook gevolgd en dat was een onwijs gaaf boek. Ik heb dat later nog willen aanschaffen, de hele kit van die workshop, maar de prijs was net zo hoog als een workshop. Nou dat vond ik toch echt overdreven, dus heb dit niet gedaan.

Ok, we gingen dus om te scrappen:

Het was erg warm in de ruimte waar we zaten. Het hoorde bij een restaurant.

We hoefte niet echt stevig door te werken. Toch heb ik het niet af gemaakt. Ik vind de foto's die er in komen namelijk erg bepalend voor welke finishing touch je aan je project geeft. Ik ben van plan er foto's in te doen van onze avondwandeling van vorige week. En het boekje wordt dan ook voor het vriendinnetje van Anouk dat die avond mee was. Zij heeft 6 weken geleden haar vader verloren. Hij overleed plotseling op 36 jarige leeftijd.
We proberen haar op te vangen en van kleine dingen te laten genieten zoals een wandelingetje. Ik weet zeker dat haar moeder het zeer zal waarderen als ze zo'n leuke herinnering krijgt van ons.
Ik zal morgen nog even een foto maken van het eindresultaat, daarvoor is het nu te donker.

Na afloop zijn we uiteraard nog even met Lance op de foto gegaan:


10 opmerkingen:

Andrea zei

GAAF Paule! en wat een prachtig licht bij die foto van jou!
En ben wel een beetje jaloers hoor dat je M weer gezien hebt, wat dat betreft woon ik zover bij iedereen uit de buurt :-(

Anoniem zei

ziet er leuk uit, was vandaag liever met jou meegegaan....had een vreselijke dag * zucht *

groetjes eliane

Anoniem zei

Ben benieuwd naar de rest van de foto's! En welk project wij het weekend gaan maken bij Lance!
HEt boekje krijgt zo een goede bestemming, lief idee van je!
Kus
Tanja

Francine zei

Leeeeeuuuk! Was er graag bij geweest. Vind het maar niks als mijn homies lekker gaan workshoppen zonder mij. Gebeurt veel te vaak. Zucht. Wil meer vrije dagen...

Fleur zei

Leuk Paule! En wat ontzettend lief en leuk om dat boekje voor het vriendinnetje te maken!

(Volgens mij zijn dat hele waardevolle cadeautjes omdat ze mooie en uit het hart komen! Ik wil ook iemand live kennen die scrapt!)

Anoniem zei

Gave foto's Paule... klinkt als een geslaagde workshop!!

Samira zei

Hoi Paule,

Klinkt als een leuk scrapdagje! En ja....je fotocamera vergeten als ervaren scrapper is natuurlijk niet goed te praten he ;) ;)


Wat verschrikkelijk voor dat vriendinnetje van je dochter. Ze zullen het vast erg waarderen dat je dit voor haar maakt.

Ow ja, ik vind je trouwens een prachtige vrouw!

Anoniem zei

was erg blij.. met jou.. met het projectje.. ja zelfs met onze "trucker" =)
nog een keertje overdoen?

Anoniem zei

Je bent wel fanatiek als je daarvoor naar Den Helder jekkert zeg!
Wel heel lief, voor Kim zoiets te maken...

Anoniem zei

@Richtsje: het boekje is niet voor Kim gemaakt, maar voor een ander vriendinnetje:-)